Sikringsboks boysen007 2 7400 25-08-2025 10:04 Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at installere denne box, den skal sidde i min nissan patrol 4x.Der er 2 + indgange og en minus, hvordan skal jeg gøre det. 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12966 25-08-2025 10:32 Velkommen på siden Hvad skal du bruge sikringsboksen til ?Har du en link til sikringsboksen, det ligner ikke en til en bil, der er normalt ikke minus udgange, måske den er til en båd. Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin 19636 4400 25-08-2025 10:40 sikringsboksen er lavet med to plus indgange, så du kan vælge f.eks. den ene side med konstant plus og den anden med plus, når der er tænding på. Hvis du bare skal have konstant strøm på, forbinder du bare de to plusklemmer sammen og til et sted med konstant plus helst med en sikring mellem, hvis ikke stedet du tage fra er sikret. Minus forbindes til stel. Afgangene er vist på dit billede.Nu så jeg først je-ns indlæg efter mit eget indlæg. Du behøvet selv følgelig ikke tilslutte minus i en bil. fase
boysen007 Trådstarter 2 7400 25-08-2025 10:58 je_ns skrev den 25-08-2025 10:32:10Velkommen på siden Hvad skal du bruge sikringsboksen til ?Har du en link til sikringsboksen, det ligner ikke en til en bil, der er normalt ikke minus udgange, måske den er til en båd. Den er fra biltema og er beregnet til en båd, jeg tænkte det måske også kunne sættes i en box, hvor jeg skal have, lysbar og fjernlys indover og det skal kunne slukkes seperat.
GodeVen 4323 5220 25-08-2025 11:11 Biltema giver ikke rigtigt nogle brugbare informationer. Jeg ville måle den igennem med et multimeter. Selvom den er til en båd, kan du sikkert bruge den i en bil. I en moderne bil er alt sikret fra plus, så det er ikke sikkert at du skal minus.
je_ns 12966 25-08-2025 11:14 Ved du hvor mange ampere du skal bruge for at trække lysbar og fjernlys ?Du skal nok trække en plus fra batteriet til din sikringsboks, og der skal være en sikring ude ved batteriet, på ledningen du trækker til sikringsboksen.Er det noget der trækker meget strøm eks som fjernlys, er det bedre at have et relæ tæt på forbrugeren. så man kun skal have styrestrøm ind i bilen.Der skal så en kraftig ledning fra batteri ud til relæet, og igen med en sikring tæt på batteriet.Det kunne være sådan en sikringsholder her med en passende størrelse sikring Link Vi prøver igen, i morgen -- Annonce
je_ns 12966 25-08-2025 11:23 Tilslutning til fjernlys kunne de sådan her ud.. Vi prøver igen, i morgen --
GodeVen 4323 5220 25-08-2025 11:51 Tilslutningen som je_ns beskriver med lysrelæ, er den traditionelle måde at forbinde ekstra lys. Det har flere fordele. Der kan være en kort ledningsvej fra batteri til pærer. Kort vej betyder mindre modstand, og deved højere spænding og normalt mere lys. Afbryderen kan placeres i kabinen. Plus til afbryderen kan tages fra passende sted, så lyset slukker uden tænding, eller når bilens almindelige lys slås fra.