Galvanisk tæring??? (Båd jeg overvejer at købe!!)

Hvad synes I dette ligner...? 

Grøn pil? Sørgelige rester af en tærezink? (Jeg kan på øvrige billeder (ikke vedhæftet) IKKE se tærezink andre steder i forbindelse med akslen. :(

Rød pil? hul i båden?? Nogen der ved hvad materiale der almindeligvis er på dette sted? Kan det sansynligvis være tæring grundet manglende tærezink? Eller hvordan vil tæring ved akslen vise sig?

Billedet er fra en båd jeg overvejer at købe. Var ude at se den i går. Da havde sælger netop ordnet bunden med ny bundmaling mm. Den stod på land, men jeg lagde i går ikke mærke til området på billedet. Jeg ser først dette nu da jeg er hjemme igen, på dette billedet jeg fik tilsendt før sælger ordnede bunden.

Hvis det er galvanisk tæring eller i det hele taget, at der er/har været et hul ved den røde pil, vil det da være et NO GO at købe båden, efter jeres mening? Det er en super flot båd, som bortset fra dette ser extremt velholdt ud!! Vil man kunne rette op på skaderne? Bør jeg forvente skader/yderligere tæring længere oppe i systemet? Og i så fald, hvilke dele kan være påvirkede? Og hvordan kan jeg tjekke det? Og sidst men ikke mindst: vil der kunne trænge vand ind i båden fra et sådant hul?

Andre forklaringer/bud på hvad billedet viser?

- Annika

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke bare tærezink som er monteret på skrueakslen? Tærezink virker lige så længe som der er elektrisk forbindelse mellem zink og skrueaksel. Selv om der kun er lidt zink tilbage, vil det stadig beskytte skrueakslen.

Søren O
Tak for svar! Jo det ved grøn pil er nok lidt tærezink, og har sidenhen fået opklaret at det ved rød pil er hul til vandsmørings hul til akslen som skal være der :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis