Japansk pileurt.

Japansk pileurt er en forbandelse at bekæmpe, men jeg tror jeg har knækket koden.

De sædvanlige råd om nedskæring og opgravning af rødder holder ikke. Det kan tage op til 10 år med jævnlig nedskæring for at få bugt med djævelskabet, og rødderne kan nå ned til 2 meters dybde.

Koncentreret Roundup tilsat rød bejdse og tapetklister så man får en meget farverig og klistret substans er vejen frem. Når stænglerne er skåret ned, påføres grøden stubbene med en pensel. Farven gør at man ikke overser nogle stubbe.

Desuden fyldes stubbene med almindeligt køkkensalt. Brug den fine salt og en lille tragt så går det som en lej.

I år tror jeg at jeg har fået bugt med 90% af djævelskabet. 

Jeg talte forleden med åmanden, og han kendte godt tricket med salt, men kunne naturligvis ikke anbefale salt da det ikke er et godkendt bekæmpelsesmiddel.

På den anden side væltes der tonsvis at salt ud på vejene om vinteren for at smelte is, så mon ikke den smule jeg bruger er ubetydelig. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fyldt du alle rør eller kun en per “klynge”?
Jeg fyldte alle dem jeg kunne komme til. Det drejede sig nok om 50% af alle stubbene.
en injektions sprøjte er vel lige sagen til opgaven, temu sælger dem op til 500ml

https://www.temu.com/search_result.html?search_key=spr%C3%B8jte&search_method=user&refer_page_el_sn=200010&srch_enter_source=top_search_entrance_10005&refer_page_name=home&refer_page_id=10005_1756026708536_pl2m42u4wz&refer_page_sn=10005&_x_sessn_id=ywt28qqlm1
Når Roundup nævnes, bør man skrive om erfaringerne er med det gamle Roundup, som ikke kan købes mere, eller det er med det nye lovlige Roundup uden glyphosat. Ny og gammel Roundup er to helt forskellige midler. 
Roundup er et handelsnavn. Det der kan købes i dag er uden glyphosat og fås også som koncentrat. Sådan har det været i flere år.

Det er den nye Roundup uden glyphosat jeg har farvet med bejdse og blandet med tapetklister.
Ved også at tilsætte rød pulverbejdse til saltet, er det meget lettere at se hvor lang man er kommet med bekæmpelsen. Denne gang tror jeg pileurten bliver helt udryddet.  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også