Flise på fibergips (cisterne)

Hej,

Skal have bygget et skelet ​rundt om teknik og cisterne stativ - ca. 115x107. Vil beklæde med en fibergipspade efterfulgt af en hel flise. 120x120 skåret til. 

De fleste fibergips er 90x120 men fås ​også i 120x250 ​men de meget dyre. Kan jeg godt ​bare tilpasse 2 retkantent 90x120 med understøttelse og stålbånd bagved i samlingen og så ​grunde og ​klæbe en hel flise henover? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg godt du kan sålænge du gør det du kan for at afstive samlingen. Når flisen kommer på tror jeg det aldrig vil bevæge sig.
Jeg har på vægge i et badeværelse brugt 90x250 som 15mm retkantet på vandret træforskalling og det holder fint på trods af at limsamlingerne er "frie" mellem forskallingsbrædderne.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis du sætter jernbånd eller andet bag samlingen, så skal der også være samme tykkelse bag pladen ind imod stativet der hvor kummen (tønden) hænger. Det er der den største belastning er så der skal der være god støtte bagud ellers buer din plade bagud når du skruer kummen fast eller sætter dig på kummen. Det tåler din flise ikke. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
God pointe! Tak, ser bliver afstivet godt 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også