Opbygning undergulv

Hej LDS folk

Ifbm. en husrenovering skal jeg have lavet nyt gulv med gulvvarme. I den forbindelse er jeg kommet i tvivl om, hvad der er den bedste opbygning. Gulvet skal laves i en ældre villa fra 1914 med ca. 50 cm krybekælder. Så vidt jeg kan orientere mig på Bolius samt anbefalinger fra min murer, så skal krybekælderen sløjfes. Dog er jeg i tvivl om hvilken opbygning der er bedst ift. undergulv. Den traditionelle opbygning vil være afretningslag -> 300mm Sundolitt C80 -> Beton med armeringsnet og gulvvarme slanger. Jeg er dog stødt på muligheden for at bruge skumbeton som erstatning for Sundolitten og calciumsulfat flydemørtel uden armering, som erstatning for beton. Hvad er den bedste løsning?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Definer bedst?

Hvis du ikke selv skal lave noget af det, kan det godt være skumbeton og flydemørtel er en gangbar løsning da der spares nogle arbejdstimer. Materialerne er væsentlig dyre.

Jeg havde gået med den traditionelle løsning.

Selvbygger med stort S. 
Den bedste løsning er den som holder bedst, isolerer bedst, fungerer bedst med gulvvarme etc.

Jeg skal ikke selv lave det, så arbejdstid er den største udgift.

De holder lige godt, den traditionelle løsning isolerer bedre, den moderne giver et lidt hurtigere reagerende varmesystem så man kan køre f.eks. natsænkning.

Prøv at indhente tilbud på begge, så kan det være valget giver sig selv.

Selvbygger med stort S. 
Hvad med ​let gulvvarme?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis