Fuge under facadedør

Jeg skiftede for 2 år siden vores hoveddør, og monterede en KPK dør m. bundstykke i hårdttræ.
Bagefter fugede jeg med ms polymer fuge, og det er ganske fint og tæt hele vejen rundt.

Men ved bundstykket ligner det lort, da der på den gamle dør var støbt/pudset op til bundstykket. Det blev jeg naturligvis nødt til at fjerne da den nye dør skulle i.

Mit spørgsmål er så hvorvidt det er fint at pudse op på ny, således at den tilbagetrukne polymer fuge dækkes og der opnås et mere helstøbt resultat.

Min bekymring er, om betonen, når den bliver våd, vil trække vand op i bundstykket og fremskynde nedbrydningen af denne.
​Døren vender stik nord og er trukket ​ca. 40 cm ind fra facaden, så det er ikke fordi den udsættes for voldsomme mængder regn året rundt.

Mvh
Lars

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det vil være fint at pudse op udenpå polymerfugen, det fugt der vil blive trukket op den vej vil nok være minimal.
Du kunne også fjerne den eksisterende fuge og banke/slibe det beton væk der sidder under bundstykket og så det bliver plant og så lave en ny pæn polymerfuge, det havde jeg nok valgt at gøre.
Tak. 

Jeg må igang med pudsemørtlen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis