Blande røde og gule mursten til garage

Hej,
Jeg skal til at bygge en muret garage og vil gerne bruge mursten jeg kan finde her og der på den blå avis for at spare lidt penge. Da det er svært at finde mange sten på én gang, kan man blande røde og gule mursten hvis garagen skal vandskures alligevel?
Jeg kan forstå at jeg ikke skal bruge maskinisten når der vandskures.

Det skal nok gå …
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På vore lokale genbrugsstation kan private fra nogle containere fiske brugte/kasserede materialer op - herunder mursten, og der er mange. Det står på containerne.

Prøv at forhører dig om det samme gælder i din kommune.
Når der skal vandskures kan du blande alle former for mursten. Hvis du har både maskinsten og blødstrøgne så bør du blande dem på en måde så det ikke er et stykke på væggen som består af glatte sten og en den del af nogen med lidt struktur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
@Rantzau, tak, det vil jeg undersøge

@ev_elmand, det var lige det jeg gerne ville forstå , tak

Det skal nok gå …
Da jeg fik bygget indervægge i mursten til vores hus, så havde jeg købt alle mulige rester (læs: stenhoveder) da jeg ville filtse væggene. og ja det blev ret godt, du kan blande uden det ses.
Det eneste som er vigtigt er at ALDRIG benytte maskinsten, men kun købe "blødstrøgne sten" da mørtlen ikke kan "hænge fast" på maskinsten.

Billeder af forskellige type overflade behandling af murstensvægge:
https://www.randerstegl.dk/dk/mursten/artikler-og-inspiration/typer-overfladebehandling
Mange tak for svaret. Ja, jeg holder mig fra maskinsten så. :-)

Det skal nok gå …
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis