Huller i brusekabine

Hej,
Jeg har 3 huller i flisen i brusekabinen efter at have skiftet bruser, som desværre skulle monteres højere oppe.
Hvordan kan disse 3 huller lappes, så de holder til at der jo kommer vand på?
Kan man bruge det der Polyfilla fuge rep? Selvom det ikke er huller i fugen, men i selve flisen. Eller skal jeg bruge noget slikone?

Jeg har prøvet at google, men synes ikke jeg bliver klogere. Hvad er forsvarligt at bruge, så det bliver nogenlunde pænt? Gerne med link til produktet så jeg ved præcist, hvad jeg skal købe.😅 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge næsten hvad som helst, der kan bruges i våd-områder. Også det du viser. Da det egeligt er til fuger, vil det nok give en ru overflade. 

Du skal nok ikke have de store forventninger om at det kommer til at se pænt ud. Da væggen ikke er ensfarvet, vil det være ekstremt svært at få reparationen usynlig. Det vil altid fremstå som nogle pletter. Hvis du kan finde et produkt i cirka samme farve, kan det blive næsten usynligt. Du kan også bruge en lys spartel og blande noget toner i. Du skal prøve dig frem på noget andet først.

https://www.jemogfix.dk/tonepasta-sort-0-25-liter-kolorit/6115/9055581/

Den lette løsning er at give hullerne et skud grå silikone fugemasse, og glatte overfladen med en finger dyppet i sæbe. Det kan rimelig let bores ud, hvis det ikke er godt nok. 
Sanitetssilikone i den farve der kommer tættest på fliserne.

Jeg kender ikke produktet fra polyfilla, men der står intet omkring vandtæthed på deres hjemmeside, så jeg ville ikke bruge det.

Selvbygger med stort S. 
Find en silikonefuge i passende farve.
Ville lime et messing skil op.
larsen56 skrev den 18-08-2025 11:59:51

Ville lime et messing skil op.

Eller hvad som helst andet som f.eks. denne. Monteres på røret.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Som andre har nævnt kan du sætte noget på rø'ret for at dække reperationen.

Hulelr skal fyldes me noget der er vandtæt så vådrumsmenbranens funktion er intakt. Vådrumssilikone/sanitetssilikone i matchende farve er en mulighed.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også