Vaskemaskine larmer under centrifugering

Så nåede jeg enden for mine ideer fra videoer og gode råd. Har en Siemens iQ700 som larmer rimelig meget under centrifugering. Har en mistanke om at det er lejerne som er klar til udskiftning. Men ifølge flere videoer, efter at have løsnet møtrikken bag på hvor remmen sidder på, så er den lige til at trække ud. Det er den her bestemt ikke. Så håber der er nogle som har stået i samme situation, som har et godt råd 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har tidligere skiftet lejer i mange vaskemaskiner. Det var den type som var med et aluminium lejekryds bag på karret. 
Her er lejer integreret i selve karret, og det skal skilles meget ad. Det har du så gjort, men ellers ville jeg sige " glem det" 
Du skal have 2 nye lejer, simering ( akseltætning) samt ny pakning rundt i kanten af karret. Jeg ser ​at sådan et sæt koster 8 - 900 kr hos Brøndum elektro.
Jeg ville sætte en skrue ind i gevind hullet og så give den 1 slag med en ordentlig hammer. Her hjælper 4 slag med en lille hammer ikke. 
Når jeg skriver skrue så er det for ikke at ødelægge akselenden.
Så får tromlen fri og kan se hvor låsering sidder som fastholder lejer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg synes bare de videoer der ligger på nettet, ser det utroligt let ud. Det har jeg afgjort erfaret at det IKKE er. Men som du skriver er jeg nået så langt nu. Jeg giver det et skud og melder tilbage
Så har jeg givet den flere ordentlig gok og intet sker. Andre gode ideer inden jeg med stor sandsyndlighed kasserer den med trist mine
Tog lige en hurtig beslutning. Den ryger sgu ud. Da en ny koster 2x lejer til den gamle. Og så kan man håbe at den nye er til at skille ad til den tid.
At det er til at skifte lejer i den ny maskine skal du ikke regne med. 

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 18-08-2025 18:39:07

At det er til at skifte lejer i den ny maskine skal du ikke regne med. 

Nej nye maskiner, er nok ikke bygget efter de skal være til at reparere. 

Men det er jo ikke sikkert det er lejerne der er skyld i vaskemaskinen larmer under centrifugering.

Nogle har støddæmpere, er de defekte har du samme problemer. 

Vi prøver igen, i morgen --
Det er nemt at høre om det er lejer. Hvis den lyder som et tog der kommer ind på stationen så er det lejer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det lød præcis som 4-toget  
Henter ny maskine i dag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis