Hej! Jeg skal lægge rund metalrygning på taget. Jeg har fulgt montagevejledning for at lægge metalplader og det gik nogenlunde problemfrit, selvom jeg savnede mere udførlig info engang imellem. Nu er jeg kommet til at skulle lægge rygningen på taget og opdager at vindskeden stikker mindst 2 cm over rygningen, når jeg prøver at sætte rygningselementet på (se billedet hvor gavleelementet er sat på og et billede hvor gavlelementet ikke er på men man kan se bagsiden af vindskeden fra rygningssiden). Der står intet om det i vejledningen. Man skal have vindskeden 45-55 mm over lægter for at gavlinddækninger skal sidde ordentligt.(Billedet med målingen af vindskeden fra lægten er vedhæftet) Men det resulterer i at rygningen kan slet ikke komme over disse gavlinddækninger og vindskeden. Man slutter da ikke rund rygning inden vindskeden?! Der vil jo blive et sprække hvor vandet kan løbe ind! Jeg har kigget på forskellige video og der har de alle lavet snit i rygningen og ført det over gavlinddækninger og afsluttet med rygningskaps foran vindskeden. Men på alle video taget var mindre stejl og rygningen altid havde et sted hvor den lå højere end gavlelementer - hos mig ligger den under hele vejen igennem muligvis fordi taget er stejl og rygningen sætter sig dybere ned på taget. Hvad gør jeg? Please hjælp!