nissefaren skrev den 15-08-2025 07:28:39
Superdiy skrev den 14-08-2025 18:37:24
Uden at kende prisniveauet i Ganløse er det voldsomt med en prisstigning på knap 3 mio for at skifte taget og lave lidt kosmetisk opdatering med relativt billige materialer.
Varmesystemet med varmluftkanaler i gulvet er håbløst, og udskiftning til noget andet forholdsvist omfattende.
Jeg ved ikke så meget om varmluftkanaler i gulvet - hvad gør det håbløst?
Mægler nævnte, at det ville koste 200000 at lave varmepumpe og gulvvarme, og at "det ville jo så øge boligens værdi med 300000". Det er godt nok svært at navigere i det her som førstegangskøber, når vi ikke ved særlig meget om noget, og alt hvad folk siger gør indtryk.
Når det er førstegangskøb så få en byggesagkyndig ved siden af jer.
Hvad er det for en krejler mægler?
Luft/vandvarmepumpe koster omkring 150.000-180.000.
Og siden det lyder så billigt, så lyder det som om der bare skal installeres gulvvarme på eksist krybekælder. (det går slet ikke) krybekælderen skal konverteres til et terrændæk omkring 150.000-200.000 kr.
Når man kigger på de samlet billeder, energimærket og eksist. Tegningsmateriale. Så vil jeg være enig med de andre om et sminket lag, hvor det kun er overflade der er berørte og hvor de billigste og dårligste valg til energioptimering er valgt.
1) hvordan kan mægler forslå at ændre varmeanlægget og fortælle at det vil øge det med 100.000 yderligere når det i forvejen er sat så meget op.
2) hvorfor har de ikke sat en loftlem i? Det er sælger der oplyser at der er 400 mm, men er der det? Der jo ikke adgang (bekymrende)
3) der er valgt en indvendig efterisolering af væggene på en 200 mm gasbetonvæg. 75 mm . Efterisolering på denne måde fraråder jeg fuldstændig på den vægtype, da fugttransporten i en gadbeton er meget høj. Herudover fortæller tykkelsen mig at den indvendig efterisolering ikke følger forskrifterne ift. opbygningen. (stor mulighed for kondens/fugt dannelse med større mulighed for skimmelvækst.
4) valgene ovenover giver så yderligere bekymringer:
Er ståltaget lagt direkte på eksist. aspesttag? (Frarådes)
Er dampspærren lavet korrekt i loftkonstruktionen?