Fodlister eller ej

Vi har fået lavet en tilbygning og der er etableret en skydedør mellem vores hus og den nye tilbygning, men den kan ikke gå ind til væggen pga fodlisten. Mit spørgsmål vedrører, hvorvidt det er pænest med en fodliste, som er skåret i eller helt udelade fodlister ved skydedøren?
Vh Susanne

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hel fodliste, og så en anslagsprofil i samme tykkelse på væggen.

Selvbygger med stort S. 
Nu skal det nødigt udvikle sig til en konkurence, men Superdiy's forslag er nok det mest elegante.  
Jeg har også overvejet en anslagsliste, men når døren står åben, kommer listen bare til at være meget synlig midt på væggen. Den fylder jo ikke hele væggen ud - så den vil komme til at hænge midt i det hele. Jeg tænkte derfor, at det måske ville være mere rent med en bar væg? Men jeg er meget i tvivl.
Lav den løsning du selv synes bedst om.. 

Vi prøver igen, i morgen --
Synes også supers forslag nok er det pæneste. Prøv det med en liste som et forsøg. Det nuværende ser ikke for kønt ud imo
Annonce
Gør som je_ns skriver, vælg den løsning du finder bedst.
Jeg ville beholde det du har nu, den syner mindre end en liste på væggen.
Har du overvejet at lave et hak nederst i skydedøren så den kan komme helt ind til væggen. Det er ikke sikkert, at det ses så meget som et "hul" i fodlisten.

fase
Jeg kan godt forstå er du ikke er glad for en liste hele ved op ad væggen og klodset tæt på afbryderen.

Gulvlister er kun for pynte på overgangen mellem gulv og væg. Hvis der er en pæn overgang, der ser ordentligt ud, ville jeg nok fjerne den på den stump væg. Det vil kræve at gerrigt på døråbningen ved siden af bliver ført til gulv. Det er lidt utraditionelt at den ikke allerede er ført til gulv.
Hvis døren næsten altid står åben ville jeg gå med Fabrins forslag(hel forliste og hak nederst i døren), er den derimod som oftest lukket ville jeg gå med den nuværende løsning(hak i fodlisten).

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg ville måske lidt utraditionelt vælge at skære forlisten den "forkerte" vej inde i rummet(eller runde den), og så lade dør gerigt gå helt til gulv. Og dermed have et "blankt" stykke væg.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis