Fliser på trappeindgang

Vi skal i gang med at reparere vores trappe og har fået af vide, at fliser har det svært ved blive siddende på grund af fugt og sol, da fugten ligger sig under fliserne og ikke vil kunne komme væk. Derfor er vi blevet anbefalet at få muret op og ikke lægge fliser på. De nuværende fliser er skifferfliser, men vil man kunne bruge nogle andre, hvor de kan ånde og herved ikke løsner sig?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Dine fliser har svært ved at side fast hvis de ikke er fuld limet til overfladen. Fugten vel herfor kondensere i luftlommer og solen vil medvirke til at opvarme fugten hvor limen så vil opløse sig stille og roligt. Limtypen skal også passe til udendørs forhold.

Så det handler om en bedre vedhæftning 🙂men vil du have fat i nogle der “ånder bedre” så skal du nok se efter tnogle teglfliser. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
LIP fliseklæb er egnet til opgaven, da den er frostsikker. 
Hvis du bruger salt om vinteren, på trappen, er det måske derfor fliserne går løse.
Og du skal bruge fliseklæb beregnet til udendørsbrug både Alfix, og Lip har det i deres sortiment.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg bruger ikke salt men det mener jeg at de tidligere ejere har gjort, så måske at det er det.
Jeg hørte et sted, at der er to typer fliser:
1. Dem, der allerede er faldet af
2. Dem, der vil falde af

Jeg har et lignende problem. Min trappe er ved at falde fra hinanden. Jeg tror, jeg vil lave et stentæppe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis