Filt på vådrumsmembran

Skal snart til at færdiggøre vores nye badeværelse. I den forbindelse skal vi opsætte filt på vægge og lofter.
I brusenichen sættes der ikke fliser helt til loft pga en skråvæg.
Jeg skal selvfølgelig bruge vådrumsmembran under fliserne, men hvad gør jeg der hvor fliserne stopper og går over i filt?
Smøres vådrumsmembranen på med pensel eller rulle og vil overfladen være jævn til at opsætte filt på? Eller skal jeg undlade vådrumsmembranen under filten?
Skal snart til at færdiggøre vores nye... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej...
Jeg har et sommerhus af gasbeton, og badeværelset er pænt fugtigt og ret koldt, hvilket har betydet at jeg begynder at kunne ane spor af fugt på alle vægge. Jeg vil selvfølgelig gerne stoppe det, men er i tvivl om hvordan. Der er træloft, som jeg bare har tænkt mig at male med en oliemaling og lukke af med silikone langs kanterne. Men hvad gør jeg med væggene? Som sagt er det bare gasbeton, der er malet med almindelig vægmaling - hvilken type fugtspærre skal jeg bruge for at gøre det optimalt. Jeg har imidlertid monteret en solar venti, som gerne skulle hjælpe på problemet fremover...

Katjaconfused
Hej... og ihhhhh...

Nu har jeg åbenbart lavet et indlæg der hvor jeg har været inde og læse om fugt, men det skulle jo have været en spritny tråd... Hjælp mig en eller andenconfused

Katja
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi har nu i snart 4 år brugt vores 'nye' badeværelse hvor væggene (teglsten) blot er vandskuret med Skalcem. Over badekarret er der fliser 45 cm op og i brusenichen er der fliser 2 m op. Resten er vandskuret og selvfølgelig derfor uden vådrums membran. Vi har ingen fugt problemer.

Hvis mine vægge var med gips på ville jeg også gøre som Orla skriver. Smøre vådrumsmembran på og så spartle med vådrums spartel (har prøvet, ingen problemer). Filt på og noget minimum glans 25 maling så det er til at tørre af igen, hvis det bliver vådt.
Så holder du dig endda indenfor vådrums anvisningen :-).

Og så selvfølgelig en god fugtstyret ventilator.

Og hvis jeg var dig Katja, så ville jeg sætte varme på. Et badeværelse der bliver brugt til at bade i er svært at holde fri for fugt hvis der ikke er varme på. Og en ny tråd starter du med 'Ny tråd' når du står i forummet 'Lav-Hus'. Du kan ikke starte en ny tråd når du er inde i en tråd.
mvh
Jens
Hej Jens,

Tak for rådene... jeg tror jeg vil prøve at behandle væggene, og afslutte med en god vådumsmaling, og så begynde at varme op på badeværelset. Det har vi undladt, da der er elektrisk gulvvarme og ret dyrt, men du har jo ret i, at uden varme kan et rum jo ikke komme af med fugten. Og tak for det med tråden... biggrin

Katja
Hej

Helt enig med Jens - på med gulvarmen. Kolde vægge og gulve gør at luftens fugt sætter sig som dug. -Og så har du balladenwink

mvh Anders
hej Anders, tak for det, og der er allerede blevet fyret op for varmen, og så skal jeg i gang med en malebar fugtmembran for en sikkerheds skyld. Har rådført mig med malermester, så jeg gør det rigtigtwink

Katja
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også