Afmonter egefiner Bygningskonstruktør 2095 . 10-08-2025 14:54 Hej alle.Er det muligt at fjerne egefiner fra en mdf liste, så man kan bruge fineren et andet sted? Med venlig hilsenHjordrupHansenByggerådgiver/byggesagkyndigProjekterings-, IKT og procesleder. 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Anders K 872 8220 10-08-2025 15:18 Du kan måske godt skærefineren af på en bordrundsav (husk zero clearance insert), men vil nok være meget skrøbelig Med venlig hilsenAnders
PinkHenrik 6109 6300 10-08-2025 16:14 Er du rent faktisk sikker på at det er træ finer på den liste? Meget mdf er "fineret" med noget laminat/plast ting, som bare ligner træ. Hvis det er træ, ja så er en stationær rundsav en god vej at gå. Du skal så efterfølgende slibe den sidste rest mdf af. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Rantzau 4687 2970 11-08-2025 07:50 Nogle limtyper kan blødgøres med varme, eksempelvis et strygejern.
Bygningskonstruktør Trådstarter 2095 . 11-08-2025 22:11 Tak for svarende.Jeg var også lidt ude i om man kunne varme det af og genanvende.God ide med bordrundsaven 👍 jeg har dog ikke en 😔Jeg kom frem til at gøre nået andet.Det var meningen at jeg ville have fineren på endestykket af en anden liste. Så jeg tog den gamle overfræser i skuret og monteret et 45 grader jern. Så kunne jeg få et pænt hjørne samling vinklet rundt om de sammenlimet lameller. Nu skal jeg bare finde en forsegling af en art, nået lak eller nået, så det ikke trækker fugt op når man vaske gulv m.m. 👍Det ene billede er skabelon det andet billede er det endelige.PS. Bestilte en ny enhåndsoverfræser efterfølgende ✌️ Med venlig hilsenHjordrupHansenByggerådgiver/byggesagkyndigProjekterings-, IKT og procesleder.
Rantzau 4687 2970 12-08-2025 04:48 Er finéren meget tynd, kan du overveje at købe en ny da genanvendelse af den eksisterende kan byde på visse udfordringer.Finér i løs vægt kan eksempelvis købes hos grafical.dk.Til forsegling mod fugt kan almindelig gulvlak bruges.