Tætne betonkanal med vand

Hej,

Jeg er løbet ind i lidt udfordringer med en utæt betonkanal, hvori der løber vand. Jeg ønsker at tætne betonen på bedste vis, men det er svært når vandet konstant fosser igennem. Jeg gætter på det skyldes revner hist og pist. 

1. Nogle gode ideer/udstyr til effektivt at blokere vandet så der kan repareres et område ad gangen?
2. Bedste produkt til at tætne? Fuge? Beton? Vandbeton? Epoxy som fx til swimmingpool?

Kanelen er ca. 80 cm bred og vandet står 10 cm.

Tak for input 😃

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for vand, hvor kommer det fra?
Og hvor løber det hen?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis du kan rense det og finde/se revnerne, så kan du fuge (under vand) med Tec7.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er ferskvand fra en gammel møllesø og kanalen leder vandet forbi huset hvor der en gang var vandhjul. 

Fedt, men derfor bliver der stadig trukket en masse slam mm med + der gror alger så du kan ikke hvor problemet er. Så du må i gang med kost og skovl, heldigvis er årstiden god til arbejdet. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Normalt var der jo et stemmeværk og overløb uden om møllen. Hvad er der tilbage af det? Hvis det stadig er der så kan du lukke forvandet ved indløb til kanal. 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Vandex har nok en løsning. 
Ved at de har en mørtel til aktivt vandtryk som hærder virkelig hurtigt, 10-20sec, hvis det måske kan hjælpe dig. 

vandex.dk/losningsforslag/

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
broeggeren skrev den 09-08-2025 21:12:56

Det er ferskvand fra en gammel møllesø og kanalen leder vandet forbi huset hvor der en gang var vandhjul. 

Tænker at man i en kort periode kan blokere kanalen, og lede vandet forbi huset vha et par halvkraftige slanger, måske med hjælp fra en pumpe, og så inspicere og fixe kanalen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også