Betongulv

Hej og godaften.
Nu har jeg virkelig fået blod på tanden til at støbe gulv, så pløjer det ene gulv op efter det andet 😀

Nu er jeg så nået til et gulv, hvor der står nogle vægge på gulvet, altså indv isolering.
Det stopper Ca 20 cm inde på eksisterende betongulv.

Jeg håber at det kan være ok at lade dem stå på uisoleret betongulv, og så isolere ind til dem, samt støbe ind til dem.

Altså, at de står på uisoleret beton.

Spørgsmålet er så, vil det være ok?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal selvfølgelig lige med, at det er trævægge med regler der står på betongulvet, og isolering imellem.
Hvorfor ikke bare understøtte dem og støbe under istedet for at have en kuldebro?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tja, de står bare så fint derpå.

Men vil den kuldebro så langt inde, og tæt på isolering og gulvvarme betyde det vilde? 
Det betyder vel ikke "det vilde" men du kommer jo til at opvarme din lille del af kloden, ligesom den stump beton ikke bærer ret meget nå du graver ud. 
Normalt må man kun grave ud på 1 m ad gangen når man understøber. Men his dine lette skillevægge ikke er en bærende del af huset så ville jeg nu tage 2-3 m og så mure op under dem. Der kan du bruge leca blokke som sættes i nogle cm beton nederst. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er den tidligere ejer der har sat de indv vægge op. De er som sådan ikke bærende, udover at loftet nok hænger lidt på dem, iflg tidl ejer. Men i den ene side er der en 18 cm beton under samt presset grus, det virker meget stabilt.

De er lavet i 45x145 mm regler. Hvis jeg fjerner gammelt beton og jord under dem, og evt fastgør dem midlertidigt til væggen til derner støbt, skal der så være et tykkere lag beton-for at bærer dem med gips, isolering og 50x50 regler til installation væg, eller vil betongulv på 10 cm nemt kunne bære dem?
Annonce
10 cm betongulv vil nemt kunne understøtte de vægge. 

Men en stump beton med trykket grus under der har stået der altid, det virker ellers meget stabilt, tilgengæld er der en 25-30 cm beton underni den ene side. Men det er jo svært for dig at vurdere når du ikke har set det 👍🏿 

Jeg tænkte mere på om reglerne i væggen ville rådne pga fugt, samt om der ville være et stort varmetab pga det? 
Problemet er at den trykkede grus/sand står op i en søjle. Selv om du presser isolering ind imod denne "sandslot" så er det ikke stabilt over længere tid. Din beton plade har også støbeskel imod det gamle beton, og derved risiko for revne dannelse. 

Ok, så skal den jo nok fjernes.

Men hvis jeg laver et let gulv, skal de vægge jobstå på noget andet. 

Hvis jeg kommer fx legablokke ind under, er de jo heller ikke isoleret under de indv trævægge, har du andet der bedre kan bruges til at bære indv væg med regler på 145x45 mm, samt 45x45 regler og 2 lag gipsplader, der blir jo alligevel noget vægt i de vægge.
Lecablokke isolerer bedre end sand og betongulv. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også