Fatning ph5 lampe

Hej alle. 

Står ​og skal have skiftet fatningen på fruens ​ph lampe. Der er tale om en ph5 og den er vel 3-4 år gammel. 

Det er ikke lige til at finde sådan en. Men har fundet en fatning med ledning. 

Er der nogen her der kan be eller afkræfte at denne her er den rigtige fatning til en nyere ph5. 

https://www.lampemesteren.dk/p/ph-5-fatning-e27-matt-white-louis-poulsen-70023866.html

​Venlig hilsen 
Søren 🙂 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor bruge næsten 900 kr. på en fatning. Jeg skiftede fatningen ud med en porcelænsfatning og et stykke varmefast glansgarnsledning. så kunne jeg sætte en 100W pære i. Den er så senere skiftet ud med en 10W LED. pære. Fatningen kan flyttes op og ned ved at ændre på de tre plaststykker, så der er et passende antal over eller under det røde metalstykke øverst, hvor ledningen kommer ud.

fase
S. Fabrin skrev den 07-08-2025 20:47:44

Hvorfor bruge næsten 900 kr. på en fatning. Jeg skiftede fatningen ud med en porcelænsfatning og et stykke varmefast glansgarnsledning. så kunne jeg sætte en 100W pære i. Den er så senere skiftet ud med en 10W LED. pære. Fatningen kan flyttes op og ned ved at ændre på de tre plaststykker, så der er et passende antal over eller under det røde metalstykke øverst, hvor ledningen kommer ud.

Den type du taler om er den gamle type. Den nye ser anderledes ud i toppen. Og er derfor anderledes i fatning og aflaster. 

Kan du ikke vise et billede af den ny type. Når jeg ser på billedet, ser jeg ikke andet end en anden form for aflastning.

fase
S. Fabrin skrev den 07-08-2025 20:56:36

Kan du ikke vise et billede af den ny type. Når jeg ser på billedet, ser jeg ikke andet end en anden form for aflastning.

Kan desværre ikke finde nogle billeder. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis