Velfac træ/alu udvendig dør krakelerer

Godaften.

Jeg har en kun 2 år gammel træ/alu dør fra Velfac installeret i garagen ud mod haven. Den er begyndt at se ud som følgende på billederne. Er det normalt?

Den er allerede krakeleret i overfladen og jeg forstår ikke, at den skal se sådan ud.

Jeg er med på, at træ trækker sig sammen og udvider sig, men det ser jo allerede ud til, at den trænger til maling.

Jeg har i forvejen vinduer og døre i hele huset fra Velfac med ca. 18 år på bagen efterhånden og min hoveddør er nøjagtig den samme, som garagedøren, som jeg fik installeret for 2 år siden. Hoveddøren er helt glat i overfladen, selv efter 18 år.

Jeg mener, at det er en fabrikationsfejl eller materialefejl og Velfac har 10 års garanti på døren.
Hvad mener I?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er din garage opvarmet?
Nu det måske mig der misforstår billederne helt, men vender træ overfladen ud af? Dumt spørgsmål, men det ligner det på genskæret.

Reelt set er det garantien du skal anvende på din dør.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Bygningskonstruktør skrev den 06-08-2025 21:08:58

Er din garage opvarmet?
Nu det måske mig der misforstår billederne helt, men vender træ overfladen ud af? Dumt spørgsmål, men det ligner det på genskæret.

Nej. Min garage er uopvarmet. Jeg forstår ikke helt Spg. Den grå side (som jeg har taget billeder af) vender ud mod haven. Den hvide side af døren, som også er lavet i træ, vender ind mod garagen. 

Har lige fundet ud af, at det jeg ser på min dør kan være harpiks udtræk og, at det skal forventes på en dør de første leveår?

Har svært ved at finde ud af, om det er en garantisag. 
MichaelRM skrev den 06-08-2025 21:16:32

Bygningskonstruktør skrev den 06-08-2025 21:08:58

Er din garage opvarmet?

Nej. Min garage er uopvarmet. Jeg forstår ikke helt Spg. Den grå side (som jeg har taget billeder af) vender ud mod haven. Den hvide side af døren, som også er lavet i træ, vender ind mod garagen. 

Har lige fundet ud af, at det jeg ser på min dør kan være harpiks udtræk og, at det skal forventes på en dør de første leveår?

Har svært ved at finde ud af, om det er en garantisag. 

Så jeg med. Det fordi du skriver en træ/alu dør, det forvirrede lidt ift. billedet 🙂

Jeg tænker at det må være en produktionsfejl. Normalt skal det jo ikke se sådan ud efter 2 år.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også