Er det her separatkloakering

Hej Lav-det-selv folk

Som mit navn siger, så er jeg amatørhusejer, da vi er ved at købe vores første hus.

En af de store tanker er, hvorvidt der er separatkloakering på boligen, derfor har jeg vedhæftet tegning af kloakering.

Min første tanke er, at det er der, baseret på to brønde og to linjer ift. spildevand og regnvand.
Det står ikke på boligenspapirer, men ejendomsmægler siger det er klarer - vi vil dog være helt sikre inden vi kommer og beder om at få skrevet det på papirerne for det endelige køb.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på "lds'.
Uden at vide meget om kloakering er jeg enig i at tegningen sikkert indikerer separate spildevandsledninger.
Men hvorfor ikke kontakte kommunen der er overordnet beslutningstager i den slags sager?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Spørg dog sælger/ejendomsmægler.
Eller kik i salgsopstilingen.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 06-08-2025 17:36:44

Spørg dog sælger/ejendomsmægler.
Eller kik i salgsopstilingen.

Hvis du læser, hvad jeg skriver, står det ingen steder på papirerne, og når vi spørger mægler, så er det det her vi får, altså billedet.
Tænker ikke jeg lige går direkte til sælger uden om mægler.
JohnLarsen skrev den 06-08-2025 17:34:59

Velkommen på "lds'.
Uden at vide meget om kloakering er jeg enig i at tegningen sikkert indikerer separate spildevandsledninger.
Men hvorfor ikke kontakte kommunen der er overordnet beslutningstager i den slags sager?

God idé, det kan prøves! Havde læst mig frem til kommunen kun kan give tegninger, ellers skal man have fat i en kloakmester.
Amatørhusejer skrev den 06-08-2025 17:39:05

JohnLarsen skrev den 06-08-2025 17:34:59

Velkommen på "lds'.

God idé, det kan prøves! Havde læst mig frem til kommunen kun kan give tegninger, ellers skal man have fat i en kloakmester.

I et tilfælde som dette ville jeg prøve at kontakte Teknisk Forvaltning, eller hvad de kaldes der, det er ofte lettere at få et svar der, end hos 'hovedkontoret".

Annonce
Der er tegnet 2 brønde ude ved skel, så der er separat kloakeret.
Men jo ingen garanti for det hele er tilsluttet korrekt, det er ikke sjældent der er fejl, især hvis folk selv lige har tilsluttet noget ekstra.

Vi prøver igen, i morgen --
Du her en endog rigtig fin tegning af huset kloaksystem, så der er absolut ingen grund til at kontakte kommunen da de ikke har bedre tegninger af rør på din egen (måske kommende )grund.
Der er iøvrigt seperatkloakeret, ellers ville der ikke være tegnet 2 kloakrør ud fra skelbrøndende ud til offentlig kloak.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 06-08-2025 21:14:39

Du her en endog rigtig fin tegning af huset kloaksystem, så der er absolut ingen grund til at kontakte kommunen da de ikke har bedre tegninger af rør på din egen (måske kommende )grund.
Der er iøvrigt seperatkloakeret, ellers ville der ikke være tegnet 2 kloakrør ud fra skelbrøndende ud til offentlig kloak.

Kan ejendommen ikke blot være forberedt til separeret kloak uden det findes i vejen?

JohnLarsen skrev den 06-08-2025 22:23:20

Superdiy skrev den 06-08-2025 21:14:39

Kan ejendommen ikke blot være forberedt til separeret kloak uden det findes i vejen?

Jeg er ret sikker på området er gjort klar, det siger kommunen hverfald på deres kort over separeringen. Så hvis de to streger ud fra brønden betyder de er koblet på, er det super

JohnLarsen skrev den 06-08-2025 22:23:20

Det var osse min første tanke. Mange steder forberedte man for seperatkloakering, for så siden at gennemføre det ude vejen. Jeg ville osse spørge i kommunen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere