Fjern tapet gasbeton / klargøring til at spartle

Hej 👋

Vi er i fuld gang med at fjerne tapet (3 lag der sidder godt fast).

Planen er der skal spartles, for at få glatte vægge.

Spørgsmålene:
1. Der sidder en del rester i de små huller i gasbeton, kan man/skal man have renset det mere ind på billedet?

2. Der er taget en del rawlplugs ud, hvor hullerne naturligvis skal fyldes. Hvad er bedst er bruge til det formål?

3. Er der nogen der har erfaring med rullespartel på gasbeton? Evt. fremgangsmåde, om der skal behandles med noget inden?

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1) så længe det ikke buler ud kan du spartle over, ellers skal du rense lidt mere eller evt slibe det ned i niveau så det er plant med det omgivende.
2) en grovspartel eller anden filler eg polyfilla
3) Ja, gode erfaringer. Så længe underlaget er plant og ikke har større huller eller områder hvor niveauet skal rettes til, så er rullespartel en rigtig god og hurtig metode til at opnå en glat lige flade. Jeg ville forbehandle med en forankringsgrunder inden man påbegynder spartling.

Edit: der bør overvejes en hjørnebeskytter på det udvendige hjørne for at få en lige kant.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har brugt rullespartel på gasbeton elementer, det er der ingen problemer i, jeg primede først..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har de samme letbetonvægge her hjemme. Og jeg brugte samme fremgangsmåde som BOFH beskriver, dog lage jeg glasfilt på til sidste efter spartel. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også