Renovering af badeværelse - flytte bruse afløb

Vi har overtaget et hus fra start 00'erne og vil gerne skifte fliser i badeværelset. I den omgang kunne det være rart at skifte afløbet til et af de moderne kantafløb. Kan det svarer sig og hvad vil en ca. pris blive ? 

Er der nogle der har andre alternativer hvor vi bibeholder det eksisterende afløbsinstallation?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg opgav at flytte vore afløb, da både gulvvarme og vand til bruseren var i vejen (rør i rør), så det ville blive en større omgang

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan helt sikkert ikke "svare sig" Det er jo kun udseende og det tjener du jo ingen penge på. 
Men afløbet skal  flyttes, så der skal hugges gulv op og graves mindst 0,5 m ned for at få afløb savet af, og plads til de nødvendige bøjninger. 
Det medfører sikkert ødelagt gulvvarme. og ødelagt vådrums membran. Men det sidste går nok også til hvis i skal hugge fliserne af. 
Her er problemet at der ved en reparation skal der være noget (10 cm) overlæg imellem ny membran og ind på den del af membran der ikke er i stykker. Det kan være svært at opnå da det ødelægges efterhånden som fliser hugges op.
Når huset er fra 00`rne så er det dog ikke sikkert at der vådrums membran.  Jeg ved der var krav om det, men det var ikke implementeret i alle firmaer.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg endte med at lave kuvertfald, lidt bøvlet men ikke rigtig andre muligheder, med den placering min gulvrist har.
Jeg fjernede fliserne i bruseområdet, men lod de andre fliser på gulvet blive liggende, så gulvet i brusenichen er lavere.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis