Ustabil vaskemaskine på trægulv

Jeg har en 45x60 cm vaskemaskine, som ikke står stabilt, den ryster meget under centrifugering og også har tendens til at flytte sig, når jeg fx vasker 60 grader på 1200 omdrejninger. Transportsbeslagene er fjernet, og maskinen er i vatter. Den står på et ældre plankegulv.

Vaskemaskinen står på trægulv i mit køkken, og den forrige vaskemaskine gjorde det samme. Jeg har forsøgt følgende:

1.    ⁠Anti-vibrationsbrikker under fødderne
2.    ⁠Maskine placeret direkte på anti-vibrationsmåtte
3.    ⁠Maskine placeret direkte på 45x60 cm tyk egetræsplade
4.    ⁠Opbygget en konstruktion med måtte, egetræsplade og så vaskemaskinen oven på.

Ingen af delene har hjulpet ordentligt. Vaskemaskinen kan kun stå, hvor den står nu, da det er en lejlighed. 

Hvad gør jeg, og hvem kan hjælpe? Jeg er villig til at gøre, hvad der skal til.
Jeg har en 45x60 cm vaskemaskine, som ikke står... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er bare, at den larmer, ryster og rykker sig voldsomt, når den står direkte på gulvet.
denpimpedepirat skrev den 08-08-2025 08:40:33

Problemet er bare, at den larmer, ryster og rykker sig voldsomt, når den står direkte på gulvet.

Så må dit gulv være meget ustabilt.

Måske pladen skulle skrues godt fast til gulvbrædderne. 
Ellers må du finde bjælkerne under, så de kan bruges til støttepunkter for en måske større plade.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Ja, det er også det jeg har overvejet. Desværre kan vi ikke ramme en strø, der hvor vaskemaskinen/pladen står, så det gør mig lidt nervøs for om det er tilstrækkeligt at skrue pladen i gulvet.
denpimpedepirat skrev den 08-08-2025 11:12:13

Ja, det er også det jeg har overvejet. Desværre kan vi ikke ramme en strø, der hvor vaskemaskinen/pladen står, så det gør mig lidt nervøs for om det er tilstrækkeligt at skrue pladen i gulvet.

Du kunne jo prøve det.

fase
Min erfaring med den skal små maskiere er at de ikke er ligeså stabile som de større me dfjederben i hjørnet der absorberer vibrationerne. Men kom til at tænke på en ting.

• Måske gulvet er skævt på en måde der gør at justereingen af benene på maskinen er så tilpas presset at det hele bare ryster for meget.
  • Måske en tungere plade(fx flise) med justerbare ben (som de kraftige der kendes fra hæve-sænkebore) så denne plade er helt i water på alle leder og kanter. Plades ben bør stå noget antiskrid/gummi
  • Og så maskinen oven på. SIden palden udner er i water så kan bnene i maskinen skrues længere i bund

Men hvis gulvet grundlæggende gynger eller bevæger sig så vil alt over jo gynge med til en hvis grad

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Annonce
S. Fabrin skrev den 08-08-2025 11:16:20

denpimpedepirat skrev den 08-08-2025 11:12:13

Du kunne jo prøve det.

Ja bestemt, vil bare være ked af skruehullerne i gulvet, hvis det ikke virker. Men ja du har ret, der er kun én vej
buller27 skrev den 08-08-2025 11:44:19

Min erfaring med den skal små maskiere er at de ikke er ligeså stabile som de større me dfjederben i hjørnet der absorberer vibrationerne. Men kom til at tænke på en ting.

• Måske gulvet er skævt på en måde der gør at justereingen af benene på maskinen er så tilpas presset at det hele bare ryster for meget.
  • Måske en tungere plade(fx flise) med justerbare ben (som de kraftige der kendes fra hæve-sænkebore) så denne plade er helt i water på alle leder og kanter. Plades ben bør stå noget antiskrid/gummi
  • Og så maskinen oven på. SIden palden udner er i water så kan bnene i maskinen skrues længere i bund

Men hvis gulvet grundlæggende gynger eller bevæger sig så vil alt over jo gynge med til en hvis grad

Jeg har andetsteds også fået anbefalet en flise. Men hvor dælen får man fat i sådan en?
denpimpedepirat skrev den 08-08-2025 12:23:56

buller27 skrev den 08-08-2025 11:44:19

Jeg har andetsteds også fået anbefalet en flise. Men hvor dælen får man fat i sådan en?

Måske Jem og fix har dem enkeltvis i deres butikker - så du ikke skal bestilel en hel palle. Elelrs vil jeg tro byggemarkederne har lidt.
https://www.jemogfix.dk/havefliser-belaegningssten/120702/

Så en tynd gummimåtte flise ovenpå og prøv af.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Har du husket at trække plastprofilerne som transportskruerne sad i med ud?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis