relæ prøveknap ?

Hej 
Min kone fik skubbet noget ind i relæet, så det slog fra. 

og nu slog det mig at jeg ikke er sikker på, hvad den her prøveknap er til. Tror nemlig hun fik slukket på den, og derfor gik strømmen. 

a) den skal vel stå tændt på I, ikke ? bragte pludselig mig selv i tvivl da jeg så der stod prøveknap. 

b) hvad skal det sige at "T -. Bør betjenes mindst een gang om året, Udløser afbryder ikke herved, tilkald snarest en aut.installatør"

er det ikke korrekt at den skal stå tændt - og så er det den der knap T til venstre som jeg kan trykke på og som er "prøveknappen" ? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er en prøveknap, for at man kan teste om relæet stadigvæk virker, du drejer bar den store knap op på 1.
Som det står på relæet, skal det testes mindst 1 gang om året..

Vi prøver igen, i morgen --
Ja

1) det er rigtig nok at den skal stå “tændt” hele tiden på I

2) selve prøveknappen er den lille til venstre? Som man tester på. ​
He he, prøv at dreje knappen over på på 0...så bliver der sort omkring dig 

Så ja den skal selvfølgelig være tændt hvis du ønsker at bruge strøm. Relæet er en slags hovedafbryder der afbryder strømmen til alle grupperne der sidder ved siden af.
Du kan prøve at trykke på testknappen (T), og så skulle relæet gerne slukke, gør det ikke det er det tid til at ringe til elinstallatøren og få ham til at skifte det.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er et fejlstrømsrelæ. Kort fortalt skal relæet slå fra, hvis nogen får stød. Det bør testes en gang om året, så man er sikker på at det virker.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis