Husqvarna p524 ødelægger rem

Husqvarna p 524 havetraktor har gentagende gange ødelagt den rem som går fra motor frem til frontklipper. Har tjekket alle remskiver kan ikke se der er nogen skader på disse. Har dog på remskiven som er remstrammer kunnet konstatere at rem kører meget yderligt på denne. Der er afsmittende af varm rem på den nedre del (sort). Kan se på rem som sidder på nu som har kørt 5-6 timer at den er flosset flere steder på den side som vender nedad. Nogen bud på hvad jeg skal kigge efter?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om remskiverne ikke er linet op i forhold til hinanden. Prøv at holde en stållineal eller et vaterpas på en af skiverne og se om de er i hamme højde.

Selvbygger med stort S. 
Det kunne jo godt tyde på strammerullen er kommet ud af justering, eller bøsningerne i drejearmen ar slidte.
Remmen på en plænetraktor vil aldrig være linet perfekt op, da det hele ændre sig når man hæver/sænker klippebordet.

Er det en original rem du bruger? en almindelig kilerem kan ikke holde til en plænetraktor.

Vi prøver igen, i morgen --
Det original rem, der er ikke slør i bøsning eller lejer i nogen af rem-hjul.  
Men kunne som det antydes, godt have mistanke til rem-strammer. 
Har nu undersøgt maskinen og sammenlignet den med en tilsvarende, som holdt ved siden af, de er fuldstændig identiske (i måden remmen ligger på). Der er simpelthen ingen forskel på de to maskiner, så jeg tænker- kan det være remmene, som er dårlige i kvalitet? Obs. Se foto! (Nogle steder på remmen ser den sådan ud (se billede) andre steder er den helt intakt.). S.O.S- hvad er næste step?
Annonce
Har du strammet remmen nok op?

je_ns skrev den 05-08-2025 19:21:55

Har du strammet remmen nok op?
Jeg tænker det samme, eller remmen er for lille og kører tæt på bunden af skiven.
Kan også være din motor skive der slår en smule, remmen skal være beregnet til at strammerhjulet kører på ryggen, har set riflede remme til den slags.

Remmen bliver strammet op af et fjeder påvirket rem strammer hjul, og er de mål som den skal være. Det er dog  ikke en original Husqvarna rem (se billede) 
Jeg ville prøve med en original rem, når nu alt andet er ok.

Men remmen du viser indpakningen fra, er det ikke til fremdriften?

Nej det er hoved remmen frem til klippebord. Ja tænker også at købe en original rem og håbe på væsentlig bedre holdbarhed. Den viste rem har kørt 5-6 timer. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis