Alternativ til Danfoss termostat

Nu er mine Danfoss Link termostater selvfølgelig begyndt at dø. Det har virkelig været et af de ringeste produkter jeg nogensinde har haft mellem hænderne. Jeg har i mere end 20 år arbejdet med udvikling af elektronik og jeg har aldrig oplevet noget lign. Rækken af problemer og dårlig design valg og beslutninger er rystende.
Jeg vil gerne tilbage til gode gammeldags termostater, i hvert fald på den korte bane.
Jeg har, sjovt nok, ikke lyst til at smide 250+ for nye Danfoss termostater.
Det findes flere alternativer, helt ned til 50,-
Er der nogen herinde der har erfaringer med disse?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For år tilbage stod jeg i samme situation. Jeg skulle have nye termostater og det skulle være alt andet end Danfoss.

Jeg ledte højlydt, og det kom Danfoss for øre. De tilbød at tage de gamle retur og sende nogle nye selv om garantiperioden for længst var overskredet. Var fejlen min skulle jeg betale. Det var en fair aftale.

De nye fungerede perfekt og jeg hørte aldrig et ord mere fra Danfoss.

Om du kan bruge mine erfaringer til noget skal være usagt, men det er et forsøg værd.
Hej  Icltech
  Jeg har desværre ikke noget bedre alternativ til Danfoss. Jeg har prøvet en billig fra Jem og fisk. Den er nok lidt ringere en Danfoss, men billig. Jeg har en termostat her i huset fra Landis&Gyr som har siddet på den samme radiator i 20 år aldrig haft huset af for at "motionere" stiften eller helt ude for at smøre med siliconefedt. Den bedste termostat ever. Jeg har søgt efter dem men ikke fundet dem.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg læste det første indlæg som en klage over Danfoss Link, ikke en klage over Danfoss produkter generelt. Der er masser af Danfoss termostater, der her fungeret uden problemer i over 50 år.

En smart termostat indeholder flere dele på den samme plads, så alt andet lige, må man forvente, at en smart termostat har en ringere holdbarhed end en traditionel termostat.

Da komponenter med moderne elektronik, har det med at bliver erstattet af nyere modeller efter kort tid, kan det være svært at vælge ud fra andres erfaring. De produkter som har holdt i 10 år, er ofte udgået.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis