Fjernvarme i Godthåb ( Aalborg Syd)

Er der nogen der ved hvad trykket er på Fjernvarme nettet i Godthåb? Har ikke kunnet få andet svar fra værket end at jeg skulle kigge på min fjernvarme installation. Men der kan jeg ikke se noget.
MVH Steen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et fjernvarmeunit, der er specificeret af din varmeforsyning, kan du måske se det derpå, men det er ikke normalt at man kan se hvad indgangtrykket er.
Hvis du har direkte fjernvarme vil du normalt have en differenstrykregulator, der regulerer differenstrykket ned til 1,5 - 2 bar.

Hvad skal du bruge den information til?

Jeg skal lægge gulvvarme i trægulv, så jeg vil være sikker på at de ​slanger og den gulvvarme shunt ​jeg køber kan holde til trykket.
Jeg har denne her, betyder det så at trykket er 2,5 bar?
Diferenstrykket fortæller intet om dit driftstryk.
Driftstrykket afhænger af hvor henne på nettet og årstiden/udetemperaturen.
Uden at have beskæftiget mig med fjernvarmeselvskabet i Ålborg, så ligger fremløbstrykket typisk på 4-6 bar.

Har du direkte fjernvarme, skal dine slanger være godkendt til 10 bar.

Selvbygger med stort S. 
Hvis du ser på deres hjemmeside står der at installationen skal trykprøves med mindst 10bar.
Billedet viser en termostat til en varmeveksler.
Installationen skal laves så den kan tåle en trykprøvning.  

Differenstryk og absolut tryk er to forskellige ting, men det fremgik ikke af det originale spørgsmål hvilket tryk, der var tale om. I et moderne gulvarmeanlæg er differenstrykket bestemt af cirkulationspumpen. Men det er ikke det tryk, der skal dimensioneres efter. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis