Nedsænket badekar

Hej. Jeg har et badeværelse lavet i ca 1985 af tidligere ejer. Det har et nedsænket badekar.

Nu er bundproppen ved at give op og jeg vil gerne skifte den.

Hvordan gør man det? Jeg kan umiddelbart ikke skrue den fri ovenfra. Og hvad sker der hvis jeg får løftet badekarret op…

Tak 

Vh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver at bundproppen er ved at give op. Hvis det kun er selve proppen der er dårlig, så må du ud og finde en ny prop.
Hvis du vil skifte hele bundventilen, så skal du have fat i den nedefra. Tror ikke du kan undgå at bryde hul i siden til badekarret for at komme derind. Hvis du “blot” løfter badekarret op, så har du stadig problem med at få samlet afløbsrørene.

Søren O
Ja, hvis der ikke er en lem ind til afløbet i badeværelset eller det tilstødende lokale er det meget omstændigt. 
Æv æv. Det frygtede jeg. Det er umuligt at komme til så uden at rykke gulv og gulvvarme op.

Eller så skal jeg ind igennem den tilstødende kældervæg..

Der er ikke noget der hedder flex rør afløb eller noget i den stil, som man kan montere og så nedsænke badekarret?

Men jeg må leve med bundventilen så længe den fungerer. Det bliver først rigtigt træls den dag den er utæt eller lignende. :) 

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis