Whirlpool skabs fryser larmer

Hej alle 
Har en whirlpool skabs fryser der snart er på vej ud, hvis ikke det opfører sig pænt. 
Jeg syntes den døjer med at få kølet af. Dog bliver kondenser lyn hurtigt kold, så derfor regner jeg ikke med det er selve køle systemet. 
Men blæseren I toppen, larmer helt vildt. Som om den går på noget. 

Men hvordan kommer man til den? Jeg kan ikke rykke kondenser enheden us, så jeg kan komme til. For køle rørene. Jeg kan lige akkurat mærke blæseren fra bunden af enheden. Så hvordan kommer jeg til blæseren, er mit spørgsmål 😁
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et typisk sommer fænomen. 
Den trænger først og fremmest til en grundig afrimning. Den er godt nok selvafrimende men hvis en fryser kommer over den grænse hvor den er fyldt med is i toppen, så fryser den ikke som den skal. Og afrimning begynder når den er kold nok, men det opnår den aldrig. Så er den onde cirkel i gang. 
Har du mulighed for at opbevare din varer i en anden fryser så er det fint. Du slukker fryseren og lader den stå med åben låge et par dage. 
Ellers må du sætte dine varer ud i en samlet dynge og pakke det ind i dyner og tæpper. Så holder sig ok i 5 - 6 timer
Afrimningen må så accelereres lidt ved at sætte skåle med meget varm vand ind i fryser. Eller puste lidt varme derind med hårtørrer, men pas på at det ikke kommer for tæt på plastdele så det derformeres.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej. 
Ja du har nok ret. 
Har sat et termometer ind i den, og det ser ud til den holder temp. Godt nok nu. 
Dog larmer blæser stadig, det kan vel ikke være så meget andet end is, den rammer? 
Ellers skal den være blevet bøjet eller andet 
Du kan prøve at finde blæseren, ved nogle at de firmaer der sælger reservedele til hårdehvidevare, mange af den har en video af hvordan delen skiftes..

Har lige købt en 3 vejs vandventil til vores vaskemaskine, der var en video vist sammen med reservedelen
Forøvrigt rørende billigt 103 kr, for en 3 vejs magnetventil..

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan ikke finde blæseren når der er så meget is som billedet viser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du kan ligeså godt indstille dig på, at du skal have et nyt fryseskab. Jeg var nøjagtig i samme problemstilling for en del år siden. Her købte jeg Bauknecht GKN 19G3 A2+ NO FROST. Den kom aldrig til og virker, skulle selv afrime den ca. 2 gange i året. Den kan ikke afrime selv, og den kunne heller ikke holde en lav fryse temperatur. Det er samme indmad som er i din whirlpool skabs fryser. De kommer fra samme firma der ejer begge brand navne. Jeg solgte min fryseskab billigt og købte et nyt No Frost ved Harald Nyborg. Den fryseskab fra Harald Nyborg har virket perfekt, har aldrig haft problemer med den. Ergo den kan afrime sig selv og holde en lav frysetemperatur.
Min anbefaling drop den fryser nu, og købt et ordentlig fryseskab. Men du skal gå en stor bue uden om de brand navne som sælge under Whirlpool som ses her https://da.wikipedia.org/wiki/Whirlpool_Corporation 
Annonce
Vi købte et LG nofrost fryseskab på 324L, det er godt 2 år gammelt, og vi har aldrig afrimet det, så er super godt tilfreds.
LINk​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Hej alle 
Vi har nu også været tilfredse med skabet indtil videre. 
Nu er det dog ligesom det se kommet efter at køle igen. Har et thermometer til at sidde i toppen, og det er jævnligt over - 20. Dof svinger det en del når det sidder lige ved afrimning varme legemet. 

Så er der kun den forbandede blæser tilbage. Den larmer helt vild. Hvis jeg giver for damper enhed, et dask så kan den godt holde sin mund. 
Alm sagt har jeg ikke lige fundet fidusen i hvordan man skiller der af, men jeg tror min eneste chance for en stille fryser, er at prøve at afrime igen. 
Fryseren holder dog ellers sig selv pænt afrimet nu, men der kan jo være kommet noget is et sted, som den ikke kan tage. 
Ville dog være noget nemmere, om man kunne få skilt af ind til blæseren. Men er bange for hele fordamper skal ud 
Måske misforstår jeg din sidste kommentar med at “du har termometer til at sidde i toppen”, men jeg ser også en ledning af en art på billedet.
Sidder der noget mellem lågens pakning og skabet, så det ikke slutter tæt, er det dømt til at give isdannelse.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis