Vinylgulv oven på fliser i badeværelse

Hejsa,

Helt ny herinde, så hvis det er besvaret tidligere, så beklager jeg at jeg ikke kunne finde det :-D

Vi har overtaget et ældre sommerhus, hvor der ligger nogle fliser på badeværelset som er mildest talt umulige at holde rene. Vi snakker derfor om at ligge vinyl oven på, men jeg har lidt svært ved at finde information omkring det. Jeg vil egentlig bare gerne vide om det er noget jeg selv kan gøre, eller om der skal en fagmand ind over? Det er mere hele det der spørgsmål om forsikring, skulle der ske noget senere.

Takker mange gange.

-Esben
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke selv lægge vinyl hvis det skal svejses vandtæt i hjørner osv. Det er heller ikke smart hvis du tænker at lægge det direkte på fliser. Der vil ikke gå mange dage før fuger i fliser ses meget tydelig igennem vinylen. Det former sig efter underlaget. 
Er bare et stykke som lægges til pynt i badeværelset, så er der frit slag, både med tæppe, vinyl og linolium. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Herudover skal gulvafløbet udskiftes, da det skal være godkendt til vinyl.

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Ikke svar på dit spørgsmål, men det kunne jo være en mulighed at ligge nye fliser oven på de gamle.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg tænker mikrocement kunne være en bedre løsning, men så er du jo bundet af en ensfarvet farve sikkert.
Husk også en hævning med fliser / vinyl skal modsvare et ( lovligt ) samlet fald ift. eksisterende rum.

Tak for svarerne! Vi kigger på hvad vi gør herfra.

Fliser oven på fliser kunne være vejen frem
Hvis det er  en standard 150x150 mm gulvrist kan man bruge sådanne forhøjningsrammer, som ifølge producenten er en godkendt løsning, hvis man bruger Tec-7 fugemasse.
link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis