Afslutning på top af husmur

Hej alle

Jeg har netop haft hovedet oppe under udhænget og set på ​afslutningen af toppen af husmuren.

Der er flere steder efterladt et mellemrum mellem mursten og remmen (se billeder)

Årsagen til at jeg har stået med hovedet der, er at vi har hvepse der har lavet et bo et sted i husmuren og de flyver ind i toppen.

Er det normalt det er sådan? Andre steder går mursten helt ind til remmen.
Men tænker det måske kan være pga udluftning?

Er det noget vi kan lukke og hvordan gør vi det bedst ? ​

Huset er fra 1975, et plan.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der kan svare på dette, eller er det stadig lidt ferie mode vi er inde i  
Der skal ikke være åbent, ligner sjusket murerarbejde. Enten murer du det tæt ved at fylde op eller også skal der en inddækning på.
Er der isoleret i hulmur?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kort sagt dårligt håndværk af "Muren", hvis det i hele tager er en fagmand som har denne form for fusk. 

Du bør f.eks. fylde mellem- /hulrummet op med isolering, derefter monterer en passende Alu inddækning (zinkkant), som er fuget, med silikone, ned mod murstenene, så insekter ikke kan komme ind.
Op ad Limtræets bjælken kan insekter ikke komme ind, hvis Alu-pladen er sømmet/ligger plan med træet.
Tak for svar. 
Jeg er usikker på om der er isolering i hulmuren,.men må se om jeg kan få det verificeret.

Andre steder er der små udluftnings huller nederst i muren.
Ud fra øverste foto ser det ud til, som du selv er inde på, at der mangler isolering, hvor meget er ikke til at se.
Hvis der er isolering længere nede har man nok, i tiders morgen, brugt isolering.
Det kan ikke udelukkes at muren også har sjusket med isoleringen.

Alt afhængig af hvor meget isolering der mangler, får du nemmest ved at fylde det nederste op ved brug af flamingo kugler. De sidste ca 10 cm kan du så bruge f.eks. Rockwool eller Glasuld så du holder på Flamingoen da det er meget flyvsk.
De nederste huller er for ventilation af hulmuren, det er man begyndt at bruge inder for de seneste Årtier eller mere.
Du kan evt. sikre med en form for net så insekter heller ikke kan komme ind der.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis