stiga estate 2008 mek. 4 8600 28-07-2025 20:46 min stiga h.traktor går i stå når jeg aktiverer klipperen ? (elektrisk tilkobling)det er ikke koblingen, for den gør det også når stikket er taget af.Nogen der har erfaring med denne fejl ??? keb 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12966 28-07-2025 20:56 Det er en af sikkerhedskontakterne der er galt med..Kender ikke lige din klipper, men typisk er der en kontakt i sædet, ved koblingen og gearet.Nogle klippere frakobler knivene når man bakker, så der sidder også en kontakt.. Vi prøver igen, i morgen --
mek. Trådstarter 4 8600 29-07-2025 19:16 Tak for svaret je-nsDet var sædekontakten der snød mig, vidste godt den var med i el-kredsløbet men da den var gemt godt væk havde jeg belastet sædet - men altså ikke nok til at aktivere kontakten. Jeg har svært ved at gennemskue PTO-kontaktens virkemåde, med tænding på er der + tilgang på et ben og gennemgang til blå ledning (udgang) Når kontakten aktiveres mister denne ledning spænding og koblingen aktiveres.?Men pyt, nu virker det og det er jo hovedsagen. keb