Blødgøringsanlæg minimax

Hej

Er der nogen der har erfaring med blødgøringsanlæg fra minimax ?
Virker jo smart at det ikke kræver strøm og har meget lille vandforbrug, til regenering, sammenlignet med eks Aquadanmark og BWT, samt at der er ret stort flow gennem.

Dog undrer det mig at det kun benytter 3/4" tilslutning, når eks aquadanmark benytter 1" 
Jeg har 1" og 32mm rør fra stikledning og rundt til de forskellige bygninger, så har det nogen nævneværdig betydning at der neddrosles til 3/4" i systemet eller bør jeg holde mig til 1"?

En anden ulempe ved minimax er at det er specielle saltblokke, som kun fås få steder, men mon ikke man bare kan hælde alm tabletter i en beholder?
Hej Er der nogen der har erfaring med... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo en smagssag og fuld respekt for det   
Jeg prioriterer lavere driftomkostninger over indkøbspris. og så kan det jo hente prisforskellen ind ret hurtigt.
En anden ting jeg er modstander af, er properitære løsninger, hvor man er bundet til et mærke af forbrugsstofferm hvor man er bundet op på en leverandør, der kan justere priser som de vil eller de kan være lukket i næste uge.
Men jeg skal ud til en VVS'er i denne uge og kigge lidt nærmere på det.
Hvis du er modstander af proprietære løsninger bør du købe et andet produkt.

Du skal dog ikke forvente at få den samme lave indkøbspris som fra producenter, der også har fortjeneste af forbrugsstoffer. 
Der ligger nu flere blødgørings anlæg i den samme prisklasse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja. Der er ikke den store prisforskel. Der findes flere og jo mere man søger, jo flere dukker op  og man ser at de fleste er rebranded, p.t. flest fra UK, hvor det åbenbart er en større ting. 
Var forbi den lokale VVSer for at se det minimax og magen til elendig sælger skal man da lede længe efter. Det var kun minimax der duede og alt andet var skrammel. De andre mærker brugte mere salt, for meget strøm ( 1-5W et ikke meget), for meget vand, gik i stykker og virkede dårligt. Jeg gik efter et par minutter efter den første svada.
Så meget lidt brugbart.

Jeg solgte en gang vaskemaskiner bl.a., og kunder spurgte hvilken jeg kunne anbefale. Nogen gange siger jeg så " Jeg anbefaler naturligvis den som jeg tjener bedst på" 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
En af grundene til at jeg valgte Minimax 3 er at det ikke fylder ret meget og jeg har ikke meget plads tilbage i mit teknik rum. En anden er at vandet smager bedre end det gør hvis det har været igennem et BWT anlæg, det er i hvert fald min opfattelse.
En opfølgning på hvad jeg ente med.
Jeg var på jagt efter et anlæg, der var drikkevandsgodkendt i DK, kunne bruge standard salt tabletter fra alle leverandører, samt ikke afhængigt af strøm.
Valget faldt på et Hydrosoft 200BL. 
Det er et duplex anlæg, så kan levere blødt vand 24/7. Ikke at jeg har det behov, men nu kunne man jo lige så godt  

Jeg har kørt med det en måned, så ikke den store erfaring endnu, men intet at brokke sig over pt.

Ting man skal være opmærksomme på:
-ingen alarm ved manglende salt. det skal man selv holde øje med eller lave noget smart alarm.
-Det er en underlig bastard løsning med rør tilslutning, så anlægget bliver ret dybt, så det skal man være opmærksom på. Der findes andre modeller, der har andre setups.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis