betonkonsistens ved støbning af gulv?

Jeg skal til at støbe et 18 m2 betongulv og er i tvivl om, hvilken konsistens, der er den mest hensigtsmæssige.
Flydebeton som jeg kender det fra levering virker jo umiddelbart til at være det nemmeste at arbejde med, da det bare skal hældes ud og fordeles, men jeg forestiller mig at jordfugtig beton som lægges ud og rettes af efter skinner vil sikre mest imod svindrevner.
Hvad er erfaringerne og anbefalingerne herfra?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du ikke skal støbe mere end 18 m2 er færdigbeton alt for dyr en løsning så længe arbejdslønnen er gratis, så du må igang med blandemaskinen.
Der er trods alt kun godt 20 blandinger i en alm fritfaldsblander.

Selvbygger med stort S. 
Jeps. Det er også det der er planen. Spørgsmålet var mere, om jeg skal blande den tynde flydebeton eller den jordfugtige 
Kommer an på hvor hurtig du er til at rette af, så det ikke ​tørrer ud før du får afsluttet det pænt og glat. Fritfaldsblander til den mængde er i hvert fald en meget langsommelig proces afhængig af tykkelsen. 
Du skal lave det med så lidt vand som muligt, men fritfalds blander kræver lidt vand for at det ikke bare hænger rundt i blander. Mål vandet op med en spand. Start med måske 3/4 fuld spand og hold så øje med hvor meget mere du behøver at komme i. Så rammer du sikkert bedre ved 2. og de efterfølgende blandinger
Det er den nemmeste måde at arbejde med det på. 
Du har sikkert udlagt nogle ledere og på den måde få det vandret eller med det fald du ønsker. 
Når du har lagt det stykke så du stadig kan nå ind over det, kører du med pudsebræt i cirkelbevægelser, efterfulgt af en sidste overstrygning med kanten af et glittebræt (billed eksempel) 
Flydebeton er ikke bare beton med meget vand, men tilsat noget additiv ( plastificeringsmidler) I øvrigt kan man dårlig flytte flydebeton med trillebør. Det afblander sig så man får nogle trillebære grus og nogle trillebære vand. 
I modsætning til almindelig beton så kommer der et lag beton slam på overfladen af flydebeton. Det kræver en afslibning 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
jo tyndere du laver det jo større chance for sætninger
brug en stavvibrator , den hjælper utroligt meget
flydebeton kan du ikke lave selv , det er ikke bare tynd beton
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere