Indkørsel - fliser bliver kørt skæve

Hej alle,
Vi har et problem i vores indkørsel, hvor fliserne er begyndt at blive kørt skæve. Uheldigvis passer det med, at bilens hjul kører direkte på samlingen mellem to fliser. Vægten fra bilen får fliserne til langsomt at synke i hver side (se vedhæftede billede). Som man kan se, er det også begyndt at påvirke kanten ind til garagen.

Er der nogen, der har gode idéer til, hvordan vi kan afhjælpe dette problem?

Mvh.Morten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit underlag er for dårligt.....  og hermed mener jeg at der sikkert er et for tyndt lag stabilgrus dette vil medføre en nedsænkning. Af fliserne.
Jep. Og dit stabilgrus skal stampes/vibreres.

Der er kun en måde ar rette op på dette. 
Af med fliserne, grav 10-15cm grus/jord af.
På med stabilgrus, stampe og ret af. 
Læg fliser igen

Du kan blive ved med at rette op på lunkerne, så længe underlaget er lavet forkert 
Tak for jeres svar. Kan jeg nøjes med at lave nyt underlag under de to fliser, der bliver kørt skæve, eller bør jeg tage et større område med?
hvis der er grus under nu , så ret op under de skæve fliser 
hvis du graver op for nyt underlag får du aldrig stampet det godt nok i en rende , det har sat sig nu , så underlaget burde være kørt godt sammen
Annonce
@bredker Jeg vil tro, der er grus under (indkørslen er 10 år gammel, og vi overtog huset for 3 år siden). Så det, du siger, er, at det nok er bedst bare at rette til under de fliser, der er vippet? Skal vi bare gøre afretningslaget plant igen? Det ville i hvert fald nok være det nemmeste at starte med.
Hvad vejer den bil du pt har?
Hvis en fremtidig bil er væsentlig tungere kan det ødelægge planen, på sigt, med kun at rette de skæve fliser.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
mvpedersen skrev den 27-07-2025 15:23:06

@bredker Jeg vil tro, der er grus under (indkørslen er 10 år gammel, og vi overtog huset for 3 år siden). Så det, du siger, er, at det nok er bedst bare at rette til under de fliser, der er vippet? Skal vi bare gøre afretningslaget plant igen? Det ville i hvert fald nok være det nemmeste at starte med.

normalt er det nok 

alternativet er at alle skal lægges om , med 30-40 cm udgravning og ny bund
@JohnLarsen Det er en Berlingo III fra 2019 (1.5 Bluehdi 130 Hk Mpv Eat8)  tror den vejer omkring 2000kg.

@bredker Tror vi starter der så :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis