Hej LDS.
Jeg har vand i min gårdsplads nær garagen.
Gårdspladsen har en smule fald ned mod garagen, så derfor samler der sig en del vand når det regner kraftigt som det gjorde den anden dag.
Gårdspladsen er omringet af kantsten og bunden er lavet i knust beton toppet af med skærver.
Langs kantstenen over mod hækken er der et drænrør (grøn streg på tegningen), men det kan slet ikke tage alt det vand, når det virkelig regner.
Vandet kommer ikke ind i garagen, da den heldigvis løber over kantsten og rundt om garagen hvor terrænet heldigvis falder en smule væk fra gårdspladen.
Jeg har en ide om at jeg ville lave en brønd som kunne opsamle vandet i området - men er i tvivl om hvad den bedste løsning er og hvad der er lovligt (jeg er klar over at der skal en kloakmand til at tilslutte det)
Jeg har kun regnvands kloakering der nede, ikke spildevand.
kloakrøret til tagnedløbet et tegnet ind på tegningen med rød - det er en tørledning som ikke ligger ret dybt men ført til sandfangs brønd hvor grøn og rød streg mødes uden for billedet.
Må jeg lave en snydebrønd midt for porten? og er det et problem at jeg har den udvendige vandhane der, for det vand må vel i princippet ikke løbe i regnvandsledningen?
Altså spørgsmålet er : må jeg lave en brønd hvor jeg har lyst - og er en snydebrønd ok? (jeg har en brønd på lager)
Eller ville et linjedræn ved porten være meget bedre, alternativt kunne et drænrør eller 2 måske klare opgaven?
Jeg havde selv tænkt at brønden eller hvad løsningen nu bliver skulle "gemmes" under skærverne.
Nedsivning er ikke en mulighed da jorden ikke kan aftage noget vand.
Jeg vil helst grave så lidt som muligt i gårdspladsen.
På forhånd mange tak og god dag
PS. jeg skal nok få tømt den trillebøre :D