Må de dækkes

Min datter har fået lagt fliser i hendes indkørsel, og eftersom hun har sådan nogle riste på huset....til luft tænker jeg.🤷🤔
Brolæggeren  lagde små sten ned foran de 4 der er på huset hvor han har lagt fliser.
De dækker hele risten og han siger at luften sagtens kan cirkulere.
Er det korrekt. For jeg troede ikke de måtte dækkes til.
Den rist der ikke er dækket til er omme på den anden side af huset.
Jeg tog billedet så i kunne se hvilke de er
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er som sådan ikke noget ulovligt i det. Men luftcirkualtionen bliver påvirker at den mængde sten der. Specielt hvis der men tiden komerm skidt og sand i. Risten er lavet til ikek at skulel være blokeret. Så det er klart det optimale. Om det reelt vil give problemer er ikek lige til at sige.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Hvis de er til ventilation af en krybekælder, er det ikke i orden. Du risikerer fugtophobning i krybekælderen.

Venlig hilsen
Knud
Knudr, der er krybekælder under hendes hus.
Så jeg tror du er inde på det rigtige 
Ja, hvis der er krybekælder, må de ikke tildækkes. En tildækning vil øge risikoen for at gulvet rådner. 
Problemet kan løses sådan....

Venlig hilsen
Knud
Annonce
Hej.
Det er fuldstændig forkert udført af brolæggeren. Den eksist. Ventilation af krybekælderen formindskes drastisk og der er mulighed for vand indtrængningen. Dette overholder ikke kravet jf. bygningsreglementet.

Der skal som minimum udføres nyt lukket naturlig ventilation som et lukket system.

ventilationsriste bør lukkes til og der skal etableres ny ventilation via svalehals som stikker op af terræn. Herved kan du også få dimensioneret til en ny velventileret krybekælder

Alternativt skal der fjernes de små sten og beskære belægningen så der kan etableres en ordenlig sokkelrende. Her etablere et drænlag af sten i en bredde af 30-40 cm og en dybde af 150 mm fra ristens underkant og ned. Dette kræver at der er god fald på belægningen væk fra huset ellers vil jeg fraråde løsningen

Svalehalsene er den billigste og sikreste metode.

Jeg håber ydermere at belægningen har et fald væg fra huset de første 3,5 meter 👍

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Tak for hjælpen,  jeg vil give det videre til min datter 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere