Rantzau skrev den 24-07-2025 19:10:24
Der er mange muligheder, men hæfter mig ved slibning med sandpapir. Det kan ikke lade sig gøre uden store anstrengelser fordi den nuværende overflade er meget nubret - sådan er alle våbenskabe overfladebehandlet.
Afrens grundigt med cellulosefortynder og overmal med ny maling. Maling af våbenskabe er en af de få undtagelser hvor jeg vil anbefale en rulle. Cellulosefortynder bevirker også at du kan undlade anden grunder.
En egnet maling kræver ingen yderlig forsegling.
Guldmaling oven på maling kan det gyldne look forbedres ved at grunde med rød maling. Det er en klassisk fremgangsmåde ved forgyldning med både bladguld og slagmetal.
Til tekst vil jeg helt klart anbefale serigrafi. Det er en af de simple grafiske processer enhver kan udfører på køkkenbordet.
PS: Når du alligevel monterer lys, kan det anbefales du installerer lyd når skabene åbnes. Det har en af mine bekendte fra skydeklubben. Temaet fra "Star Wars" giver optimal respekt.
Elsker ideen med starwars (min kone kommer til at slå mig ihjel)
Har læst at det anbefales at hvis man bruger malertapr til mønstret så skal man male over først med primær farven for at undgå at maling sniger sig under tapen, men ender laget ikke med at blive alt for tykt hvis jeg både skal bruge et lag maling, så rød grunder og til sidst guld maling?