Udekøkken i gasbeton

Jeg er interesseret i at lave et udekøkken som vedhæftet. Umiddelbart vil jeg tro at det er gasbeton, som er malet. Jeg er ikke håndværker, men blot et kontor mus der hygger sig med gør det selv,af og til. 

Er der nogen der kender til den måde at lave det på der måske kan guide lidt i fremgangsmåden. 

På forhånd tak! 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er frit spil. Det hele han bygges med multiplader. Til de vandrette plader vil jeg anbefale du fræser riller på undersiden og lægger armeringsjern som fæstnes med fliseklæb så pladerne ikke knækker ved hård belastning.

Besøg H+H's hjemmeside. De har fyldestgørende anvisninger på både opmuring og klæbemidler.

Rantzau skrev den 23-07-2025 22:15:43

Der er frit spil. Det hele han bygges med multiplader. Til de vandrette plader vil jeg anbefale du fræser riller på undersiden og lægger armeringsjern som fæstnes med fliseklæb så pladerne ikke knækker ved hård belastning.

Besøg H+H's hjemmeside. De har fyldestgørende anvisninger på både opmuring og klæbemidler.

Tak for input. Nogen ide til hvordan jeg kan lave bordplade overfladen pæn. Er det blot at slibe med fint sandpapir efter maling? 
Hvad at bruge 60x60 fliser til at lægge ovenpå bordpladen? 
Tror ikke en forholdsvis blød plade dur til bordplade.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Overfladen kan pudses med en tynd opløsning af fugemasse til klinker/fliser, eksempelvis LIP eller ALFIX og en svamp. Fugemassen fylder alle porer som ikke behøver yderlig behandling. 

Multiplader måler 40x60cm og det stiller krav til anden belægning.

Fugemassen er frostsikker. Anden belægning er ikke nødvendigt til et udekøkken der er udsat for årstidernes påvirkning. Alle flader rengøres let om foråret med brun sæbe og en aflagt opvaskebørste.

Hele herligheden efter skylles med haveslangen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også