Stof til eftertanke, når der skal handles bolig..

Dette her skal ikke opfattet som reklame - men der er tydeligvis noget helt rivende galt i ejendomsmæglerbranchen ifølge  https://www.facebook.com/heltsolgt
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg anvender ikke Facebook. Har du et andet link?
> Dette her skal ikke opfattet som reklame

Jamen det ér jo reklame.

Det bliver et nej tak herfra.
Ejendomsmæglere er jo ikke særlig højt på listen over tillidsfulde hverv. De er sælgere der får en høj løn for noget der er utroligt simpelt.

Køberrådgivning og boligadvokater for køberne er langt vigtige for ikke at blive snydt.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Hvad mener du en boligrådgiver bidrager med. Advokaten ser kun på det juridiske og ikke på husets tilstand.

fase
Annonce
Det jeg netop vil gøre opmærksom på er.. at sælgers ejendomsmægler ikke altid, modsat hvad man ellers skulle tro, faktisk nu også er sælgers ejendomsmægler - når det kommer til stykket.
Frank Chr. skrev den 23-07-2025 15:20:56

Det jeg netop vil gøre opmærksom på er.. at sælgers ejendomsmægler ikke altid, modsat hvad man ellers skulle tro, faktisk nu også er sælgers ejendomsmægler - når det kommer til stykket.

Ejendomsmægler er kun sin egen. Og handler hverken i sælgers eller købers interesse. Selvom de reelt skal handle i sælgers.

Det tænkte jeg egentlig de fleste vidste - ligesom en bankrådgiver. Men er der et marked for sælgerrådgivere - så ja.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 23-07-2025 15:26:40

Ejendomsmægler er kun sin egen. Og handler hverken i sælgers eller købers interesse. Selvom de reelt skal handle i sælgers.
Det tænkte jeg egentlig de fleste vidste
Så kan det undre at tusindvis af boligsælgere uden at blinke alligevel poster betydelige beløb i ejendomsmæglernes lommer - når de fleste ved de er "vendekåber"   

Der er meget med bolighandel der er kritisabelt.
Derunder ejerskifte forsikringen.
Ebbe der har lavet videoen var vores byggesagkyndige da vi byggede hus, så det kan også anses som reklame ;)
https://youtu.be/NdmaTpFOAXU?si=sJZvqwUTdsyFiJhI
Frank Chr. skrev den 23-07-2025 16:18:18

buller27 skrev den 23-07-2025 15:26:40

Det tænkte jeg egentlig de fleste vidste
Så kan det undre at tusindvis af boligsælgere uden at blinke alligevel poster betydelige beløb i ejendomsmæglernes lommer - når de fleste ved de er "vendekåber"   

Det ved de fleste jo så åbenbart ikke. Mange tror måske en ejendommægler er nødvendig for at kunen sælge sin bolig.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis