Tilslutning af kontaktor til kompresser

Hej søger lidt hjælp af tilslutning af en kontaktor til en kompresser
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst, du må ikke bruge den gulgrønne til noget som helst andet end til jord. Du bliver hængt, brændt og ristet over en sagte ild, hvis du bruger den til andet end jord.
Noget andet er, hvorfor bruger du ikke trykafbryderen til at styre kompressoren? Så kan du undvære kontaktoren. Hvor stor er mototstrømmen? Kontaktoren ligner en 16A kontaktor, og har derfor samme brydeevne som trykafbryderen

fase
Elmotoren er på 5,5kw og 10,9 amp, jorden i motorværnet sidder oz i jord, billedet af den gamle kontakter var monteret, vil gerne ha sat et ny på, fordi jeg har fået og vide der skal være sådan en imellem til den størrelse motor, søger lidt en tegning om tilslutning fra motorværnet til kontaktor og fra kontaktor til motor/pressostat

Vi tager først de 3 faser, og derefter styre strøm. 
Jeg kan se du har en tænd / dreje afbryder. Den er under alle omstændigheder overflødig. Du kan lige så godt afbryde på den håndbetjente motorværn. (Iskra) 
De 3 faser monteres  ind på motorværn på kl 1 - 3 - 5 så kommer de ud på kl. 2 - 4 - 6  
og videre til kontaktor ind på kl. 1 -3 - 5 så kommer de ud på kl. 2 - 4 - 6 
og videre op til motoren. Jeg ville skifte kabel op til motor da jeg ikke ser en jordleder i det kabel. 
Styrestrøm: Jeg går ud fra at det er en 230 v spole der sidder i kontaktor.
De 2 ledninger fra trykafbryder: her sættes den ene i kl. 1  i kontaktor og den anden i kl. A1 
Nulleder ( den blå) sættes i A2  ( sådan er den gamle kontaktor også monteret ) 
Nu har du en fase som går igennem trykafbryder og trækker spolen i kontaktor når der er lavt tryk 

Ja og så igen har den gul/grønne ingen ærinde til at sidde der hvor den er placeret, men skal samles i en muffe eller en egnet klemme i bunden af kassen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis