Farvepasta

Hejsa
Jeg har erhvervet et billig spand træbeskyttelse fra Bauhaus i farven base. Maling er vandbaseret og en god kvalitet ( ifølge deres oplysning ) 
De 10 liter, vil jeg gerne dele i 2 og farve det i hhv. Ral 9010 og 7016. Den sidste kræver både sort og blå formoder jeg, men hvor finder jeg et blandeskema? Det med at prøve sig frem kan jo tage tid og bliver i sidste ende sikkert ikke godt. Base grundfarven er ikke så hvid som printerpapir, men minder måske om en brækket creme / hvid
Har nogen her erfaring?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke gå ind i en Bauhaus og bede dem tone den maling du har, og så betale en skilling for det?
perhans skrev den 22-07-2025 13:11:32

Kan du ikke gå ind i en Bauhaus og bede dem tone den maling du har, og så betale en skilling for det?
Jeg har spurgt dem, men de vil ikke blande en maling, som er udgået fra deres sortiment. 
Malingen er ellers lig deres nye typer, men i anden indpakning.
Jeg tænker, at vil prøve det pasta fra jem&fix, der må være en vej til løsning. Disse er kun rene farver, så min. sort & blå til antrazit grå. Leder pt. efter en blandeskala på nettet - måske lykkes det.  

Som grafiker har jeg en vis viden om bl.a. farver, luminas og de opakke egenskaber for pigmenter. Det kan bare ikke bruge til en skid i dit specifikke spørgsmål.  

Mit bedste råd er at kasserer alt og starte forfra. Du sparer både tid, penge og anstrengelser. Det siger jeg af bitre erfaringer. Indrømmet! - som ung troede jeg at jeg var skide klog.  
Rantzau skrev den 22-07-2025 17:06:37

Som grafiker har jeg en vis viden om bl.a. farver, luminas og de opakke egenskaber for pigmenter. Det kan bare ikke bruge til en skid i dit specifikke spørgsmål.  

Mit bedste råd er at kasserer alt og starte forfra. Du sparer både tid, penge og anstrengelser. Det siger jeg af bitre erfaringer. Indrømmet! - som ung troede jeg at jeg var skide klog.  
Det var egentlig også min tanke. I en mail fra Bauhaus skriver de nu de ​gerne vil hjælpe - vel og mærke gratis - så jeg gi"r det lige et sidste skud.. 
 Og tak for jeres input.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også