Skruer langs kanten af gasbeton

Jeg skal have sat en bruse væg op med en uprofil som sidder 17mm  fra kanten af gasbeton pladen (centerafstanden fra en 14mm uprofil til kanten). Der anbefales 4 mm skruer til uprofilen med lille hoved.
Bruges alm. ekspansionsplugs på 4 mm vil gasbetonen nok revne (springe fra i flager i vindueskarmen).
Gasbetonskruer er typisk +6 mm og vil være for store.
Mit bedste bud er at fylde forankringsmasse i et 6mm hul og evt bore lidt skråt (væk fra kanten) samtidig med at uprofilen limes på.
Andre forslag modtages gerne:-)

Det skal fungere i dag, i morgen og om 10 år og samtidig se godt ud.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til 4 mm skruer bruges normalt 6 mm plugs og så borer du lidt skråt væk fra kanten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du kan da fint bruge forankringsmasse, hvis du er nervøs for om pluksene ekspandere og revner gasbetonen.

Men bruger du rigtig størrelse skruer, huller og pluks, mener jeg nu ikke risikoen er ret stor.

Har lige fjernet 2 u-skinner fra en brusekabine, de var monteret med sanitetssilikone og nogle få små skruer, de sad på en gasbeton væg med fliser, skinnerne sad utrolig godt fast i silikonen, og måtte banke den af med en kraftig spartel.

Så bruger du en god sanitets silikone, kommer de til at sidde ret godt fast, selvfølgelig afhængig af underlaget..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kan ikkelige gennemskue hvordan med forankringsmasse. I mit hoved er med gevindstang og møtrik og det er der vist ikke plads til inde i U profilen.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for hjælpen. Uprofilen sidder i silicone og med 5 ​mm plugs der ekspanderer vertikalt.

Det skal fungere i dag, i morgen og om 10 år og samtidig se godt ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også