Fjerner mærke fra matlakeret gulv

Vi har haft et rengøringsfirma på besøg som har rykket vores sofa for at vaskegulvet, desværre har fødderne på sofaen lavet et mærke i gulvet (og nok også ridser) da de rykkede den.

Ridserne ved jeg der ikke er så meget at gøre ved men den her streg minder mig om streger der kan komme af sko, bare i hvid og ikke sort. Måske er det ikke mærke men lakken der er skrabet af i en streg?

Jeg har prøvet at fjerne den med lampeolie uden held. Gulvet er af eg og er mat lakeret.

Nogen tips?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det lyse streg kan sammenlignes med de sorte fra skosåler, støvsuger mundstykker mv. plejer alm. viskelæder at hjælpe - ift. foto ligner det mest en lakskade og så er der nok kun afslibning og lakering tilbage.
Du kan forsigtigt prøve at polere med bilvoks, måske gør det stregen mindre fremtrædende, men ingen garanti herfra.

Tror du man kan slibe og smide en ny lakering kun på det område? eller skal man gøre det på hele gulvet?
Du kan jo gøre forsøget, hvis al lak på ridsen slibes væk, kan du prøve at vande lidsen lidt, hvis den ligger under gulvet. 
Mht. lak - hvis gulvet er lakeret med akryl lak, skal du bruge noget lignende - ellers var en mat spray lak mit bud.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis