Beton fliser - fugning - kan det vente?

Hej alle,

Jeg har fået lagt en fliseterrasse på godt 80 kvm 50x50 betonfliser. 
Grundet en produktionsfejl er nogle sten desværre blevet lagt med afskallinger og flere sten skal derfor skiftes og jeg vil helst gøre dette inden det bliver fuget.
Jeg står dog og skal på ferie i de næste 14 dage - kan man godt vente med at fuge fliserne ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du sagtens vente med, især hvis der ikke er trafik på fliserne, da fugesandet er med til at låse fliserne.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er jo helt fantastisk - der bliver ingen trafik - for der er desværre rigtig mange sten som skal erstattes og kommer nok til at tage det meste af en weekend at udskifte.
Tak for svar alle.
Du kan også markere med gule markeringsbånd så ingen ved et uheld træder på terrassen mens I er på ferie. Det kan være noget så uskyldig som en nabo der vil tale med dig - eller komme en håndfuld kolde øller. 
Der sker ikke det mindste hvis der er en der går på terrassen. Det man skal undgå er at der kommer alt andet skidt ned i revner. Hvis fliser er vanskelige at tage op og de alligevel skal kasseres kan du bore 6 mm hul og skrue en karmskrue i. Den kan man så trække i og så går de let op. 
Jeg har netop hjulpet ved at lægge tilsvarende areal med 8 x 50 x 50  cm fliser. De fliser som havde afslag lagde vi til side og brugte hvor der skulle skæres i dem. 
Det medførte så at der blev en hel palle fliser i overskud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også