Plantangent stikkontakter

Jeg er i gang med at skifte nogle af kontakterne/tangenterne i sommerhuset. Det drejer sig om Plantangent fra LK NES, sikkert fra 1970'erne - se foto. Jeg har en del smådele, så jeg forsøger at samle det til noget meningsfuldt. På biiledet en enkeltkontakt, men det kunne også være en dobbelt med defekt tangent. Det er ikke svært at skifte tangenten, men det er ofte vippeanordningen bag tangenten, der er løs eller defekt. Jeg kan godt sætte plastdimsen på billedet fast i holderen, men hvordan får jeg den til at klikke mellem tændt og slukket? Der er muligvis en fjederbelastning involveret, men hvordan kommer jeg ind i selve kontakten og sætter fjeder og evt andre dele på?

kgram
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den viste kontakt kan ikke repareres, fordi den er nittet sammen med rørnitter. Den eneste måde er udskiftning til nye.

fase
Det indenfor består både af en vippeanordning af kobber, en fjeder og en lille kugle i enden af fjeder. Når du har alle dele kan du jo eksperimentere med at få det til at sidde rigtig. Jeg vil skønne at efter 2 - 4 timers nørklen vi du opgive fordi det er slidt efter alle de år. 
De er simpelthen ikke værd at gemme på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Som du dog kan sige det. Den eneste, der kan repareres er ​smal minitangent, der er skruet sammen ✌️
,

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis