Stikkontakt med USB A & C

Hejsa,

Jeg er ved at bygge en kogeø færdig og tænker jeg vil montere en stikkontakt med USB C og A.
Vil montere den lige under bordpladen i siden og ind i et skab. Der er fin plads. Hvilke typer passer ind i LK Fuga dåser? Nogen der kan anbefale en kontakt med min 20 watt output?

Eks denne her
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
perhans skrev den 15-07-2025 11:05:10

Du kan bruge den her 

Tak men vil nu helst undgå LK - de de bare tager ved i pris. Der er heller ikke stikkontakt i den du refererer til.

Muligheden kunne jo også være at sætte en Europa dåse op istedet for en LK monopoldåse
mfrost skrev den 15-07-2025 11:25:16

Muligheden kunne jo også være at sætte en Europa dåse op istedet for en LK monopoldåse

Det er også min tanke, men er i tvivl om EU dåsen passer på Schuko stik kontakter. Der er ingen forhandlere der skriver hvilke dåser man skal bruge.

Denne stikkontakt opfylder dine krav og findes også billigere på samme side. Giv den et kald og spørg om en ​forfra dåse til den. Stikkontakten er lidt dyrere end LK.
Stikontakt med USB A og C

fase
Annonce
Haderslev1234 skrev den 15-07-2025 11:47:50

mfrost skrev den 15-07-2025 11:25:16

Det er også min tanke, men er i tvivl om EU dåsen passer på Schuko stik kontakter. Der er ingen forhandlere der skriver hvilke dåser man skal bruge.

EU stikkontakter som den S-Fabrin linker til bruger en EU dåse. DU kan se det på monteringshulelr rundt i sdein.
En EU forfradåse:
https://www.lavprisel.dk/kaiser-europadaase-forfradaase-oe68-mm-dybde-61-mm-52147

Logilink stikkontakten og den ovennævne dåser passer sammen.

Man kan groft sige(på nær enkelte steder) at der er det danske system og "EU systemet" (som næsten alle andre land i EU bruger).

Vær opmærksom på at EU dåsen og stikkontakterne er større end LK FUga dåserne. Den mindre størrelse på det danske system gør der også svært at få plads til både stikkontakt og USB til en overkommelig pris

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 15-07-2025 13:20:32

Mange tak, så køber jeg en dåse som du linker til 👍 

Haderslev1234 skrev den 15-07-2025 17:13:19

buller27 skrev den 15-07-2025 13:20:32

Mange tak, så køber jeg en dåse som du linker til 👍 

Vend gerne tilbage når du ahr fået det op ad køre. Så kan andre der finder tråden og har lignende behov få gavn af det.

Og lige en OBS - husk at det ikke er gør-det-selv arbejdet at sætte en stikkontakt op. Der skal en elektriker til :-)

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
SG Armatur laver denne (men kun med USB C): SG MED USB

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Tak for svar i tråden.

Jeg har købt og monteret en Logilink som vist på billedet og købt en EU dåse Ø68 og det virker godt og den oplader med 25 watt 👍
Kontakt kostede kun 16 EUR og synes det bare spiller 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis