er savsmuld fra høvling af gammelt trægulv giftigt?

Vi har høvlet og genbrugt træplanker der nok har ligget i 150 år og blev taget op af de forrige ejere i 80-erne.
Jeg tænker at bruge savsmuldet til mine blåbær (de kan godt lide sur jord, og savsmuld forsurrer jorden når det omsættes).
Men mon der er for mange giftige stoffer ​fra sikkert utallige lakeringer gennem årene?

Det har jeg ikke prøvet før ...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå bare igang med savsmuldet. Så gamle brædder er sikkert behandlede med fernis.

fase
HVis de som S-Fabrin er inde på har været behandlet med fernis (og det er høvlet af) burde e rikek være nogle problemer. Har de gennem tiden fået maling er det lidt en anden sag.

Men altså savsmuld koster jo næsten ingen ting så i kan altid købe noget i dyrebutikerk hvis i vil være sikre.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også