Dækbræt driller - hjælp

Hej

Jeg har kastet mig ud i hvad jeg troede var et simpelt gør-det-selv projekt, bestående i at skifte to rådne dækbrædder. Allerede da jeg startede kunne jeg se, at vindskederne ikke sad helt lige og mistænkte derfor at der ville komme lidt problemer med at få de nye brædder til at mødes perfekt i toppen. Den tidligere ejer har løst problemet ved at hælde usandsynlige mængder oliemaling over, således at man næsten ikke kunne se hvor de gamle brædder startede og stoppede.

Nu har jeg montereret de nye brædder, og står med det problem som i kan se på billedet.
Hvordan ville i lappe dette? Spartelmasse? Fugemasse? Andet?

Tak!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ideelt set skal brædderne skæres til så de passer, fugemasse er ikke et optimalt valg til træværk..

Er det ikke muligt at få skåren brædderne til, så tildan en kile der kan fylde revnen ud... 

Vi prøver igen, i morgen --
De skal jo bare skæres lidt ude af vinkel.
johnm skrev den 13-07-2025 07:54:09

De skal jo bare skæres lidt ude af vinkel.

Ja, men hvis de trimmet forneden er løbet jo kørt for den løsning.

Så er det nye brædder og maling, eller en tilpasset kile..

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja hvis de er monteret er løbet jo nok kørt, jeg ville nok bare give det fuge det er jo ikke synligt.
En mulighed er at dække mispasningen. Der er rige muligheder der også kan omfatte dækbrædder.
Annonce
Tak. Jeg har savet det lidt bedre til nu, men det gaber stadig nogle mm.
Hvilken fugetype ville være bedst her?
Jeg ville bruge en ms fuge.
Biltema og tante Hansen har en speciel fugemasse til nådling af skibsdæk der er beregnet til udendørs brug. Det er mit bedste bud. 
Jeg ville bruge Tec-7 fugemasse..

Det koster lidt kroner, men synes det er pengene være, så har det den fordel at det ikke tørre op i tuben, ofte kan man bare trække den tørre prop ud at fugespidsen, og så ellers bare fuge videre.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ville bukke en lille metalprofil, fugemasse som tagdækning har aldrig været en god løsning.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også