Revne i olietank på kædesav. Svejse i plast?

Jeg har lige opdaget, at der desværre er kommet en revne i plastikken på min motorsav, og at der lækker olie derfra - stille og roligt.
Saven har desværre fået et slag lige der, hvor olietanken er foran.

Det er en ældre Partner 470, som arbejder godt, og som jeg er rigtig glad for.

Kan jeg på nogen måde "svejse" plastikken, så utætheden lukkes, eller er det savens død?

Jeg tænker, at et helt nyt motorhus koster mere, end hvad jeg har betalt for saven.

På forhånd tak! 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sikkert godt smelte plasten sammen med en loddekolbe, med en flad spids.

Ideelt set find ud af hvilken plasttype det er, så du kan supplere med ekstra materiale, bla Bauhaus har svejse plast stænger i forskellige typer. ( har købt der tidligere)

Vi prøver igen, i morgen --
Ellers ville jeg rense det godt og gi den noget ca-lim det limer på det meste plast.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Gå på YouTube og søg efter: Chainsaw oiltank crack repair, så dukker der en del forslag op.

Træd ikke på mine ledninger :o)
kovas skrev den 12-07-2025 22:53:34

Ellers ville jeg rense det godt og gi den noget ca-lim det limer på det meste plast.

Altså superlim? Er det ikke bedre egnet til at lime noget sammen, og ikke som her, til at ligge udenpå en revne?

Jeg har brugt det til mange forskellige ting   skosåler revner i træ og limet plastik. ( ikke blød plast) og tænker at limer det i mellem to plasttyper så limer det vel osse på bare den ene. Det skal lige siges at der er forskel på ca lim Biltema har noget som er noget tykkere end det i de små tuber. Biltemas kommer med en aktivator så det kan hærde i fri luft.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er masser af forslag med forskellige metoder på youtube
reparation af plastik
Jeg har ikke set nærmere på forslagene, men kan huske, at jeg i anden forbindelse har set mange, som reparerede plastik med legoklodser.
Jeg har selv brugt kemisk metal engang på en plastikkofanger, som var revnet og havde fået et hul. Det blev fint, men der var så heller ikke efterfølgende nogen belastning på det reparerede sted, så om det vil kunne holde i dit tilfælde skal jeg lade være usagt. Hvis det er blød plastik som man kan risikere at trykke på, skal det jo have hæftet særdeles godt for at holde.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis